FANDOM

Zasadzka w apartamencie Colleen O'Brien – atak na Peggy Carter przeprowadzony przez agenta Leviatana znanego jako „zielony garnitur”.

Kontekst

Gdy II wojna światowa się skończyła, Peggy Carter opuściła Anglię i wybrała życie w Stanach Zjednoczonych. Mieszkała w apartamencie wraz z Colleen O'Brien, z którą dzieliła łóżko - O'Brien spała na nim w ciągu dnia, gdy Carter pracowała dla Naukowych Rezerw Strategicznych, natomiast Carter wypoczywała w nocy, podczas gdy O'Brien pracowała w fabryce. Pewnego dnia, Colleen wróciła z pracy chora, dlatego Peggy zaleciła jej, by nacieszyła się odpoczynkiem i zasugerowała, żeby wzięła zwolnienie chorobowe.

Carter pracowała dla biura New York Bell Company, które służyło jako przykrywka dla siedziby N.R.S.. Agencja prowadziła dochodzenie w sprawie skradzionych wynalazków Howarda Starka, którego uznano za zdrajcę kraju. Wśród skradzionych obiektów znajdowała się formuła niestabilnego materiału wybuchowego znanego jako Nitromina. Peggy, poproszona przez Howarda, by oczyścić jego imię, odkryła, że Nitromina została zamknięta w formie małej bomby. Agentka zabrała bombę z sejfu w klubie nocnym La Martinique i zabrała ją do mieszkania, aby ją rozbroić.

Mężczyzna w zielonym garniturze śledził Carter w celu przejęcia bomby. Zabił Spidera Raymonda za to, że pozwolił kobiecie ją zabrać.[1]

Zasadzka

NeutralizingNitramene-NNE

Peggy neutralizuje aktywną Nitrominę

Peggy Carter wróciła do swojego mieszkania wraz z bombą Nitrominy, którą ukradła z klubu La Martinique, gdzie zastała swoją współlokatorkę Colleen chorą w łóżku. Carter weszła do łazienki, żeby przygotować mieszankę wodorowęglanu sodu i octanu przy użyciu kombinacji sody i octu. Agentka stworzyła roztwór, którym zakropiła gotową do eksplozji Nitrominę, neutralizując ją, po czym przygotowała sobie drinka.

Peggy usłyszała hałas dobiegający z sypialni i udała się do pokoju, by to sprawdzić. Podeszła do łóżka i odkryła kołdrę, pod którą znalazła martwą Colleen, która została postrzelona w głowę. Mężczyzna w zielonym garniturze wyszedł z szafy znajdującej się za kobietą i wycelował w nią, jednak agentka dostrzegła mężczyznę w lustrze, kopnęła go w nogę i chwyciła jego pistolet. Przez chwilę walczyli o broń, aż w końcu Carter była w stanie wybić mu ją z ręki.

Carter fights Green Suit

Peggy walczy mężczyzną w zielonym garniturze

Zielony garnitur przyszpilił Peggy do ściany, a w trakcie starcia kobieta dostrzegła na szyi przeciwnika bliznę w kształcie litery Y. Carter zdołała uwolnić się i położyła rękę mężczyzny na rozgrzanym ruszcie kuchenki gazowej, po czym przeciwnik chwycił za pobliski nóż leżący w zlewie. Agentka uniknęła kilka ataków ostrzem, a następnie zablokowała kolejny cios mężczyzny i wyrzuciła go przez okno. Gdy podeszła do okna, dostrzegła, iż jej przeciwnik uciekł.[1]

Następstwa

Agentc101 02582

Peggy opłakuje śmierć Colleen

Nie mając wielu przyjaciół w Nowym Jorku, Peggy opłakiwała śmierć Colleen O'Brien, która była jej jedyną. Następnego ranka, Carter zwierzyła się Edwinowi Jarvisowi ze swoich problemów i powiedziała mu o tym, jak zniechęcona się czuła. Jarvis przekonał ją, by kontynuowała swoją misję, tak, by śmierć Colleen nie poszła na marne.

Sasha Demidov poinformował Leviatana, że nie udało mu się zdobyć bomby Nitrominy, ale obiecał, że znajdzie Leeta Brannisa, odzyska skradziony przez niego skład Nitrominy i sprowadzi zdrajcę organizacji.

Carter i Jarvis udali się do Antona Vanko, od którego dowiedzieli się kto był w stanie przekształcić formułę Nitrominy w bombę. Naukowiec naprowadził ich na rafinerię Roxxon, gdzie bohaterowie odnaleźli Leeta Brannisa i Milesa Van Erta oraz ciężarówkę pełną bomb. Między Peggy a Brannisem wywiązała się krótka potyczka, która ewentualnie doprowadziła do zniszczenia placówki.

Peggy stała się bezdomna, jako że apartament przypisany był na imię Colleen, a nikt nie miał pojęcia o tym, że w mieszkaniu przebywała również Peggy. Jednakże to pozwoliło agentce uniknąć pytań dotyczących morderstwa współlokatorki.[1] Jarvis dał Carter miejsce do spania, zanim kobieta przeniosła się do hotelu Griffith.[2]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Christopher Markus, Stephen McFeely (scenariusz) & Louis D'Esposito (reżyseria). (6 stycznia 2015). „To jeszcze nie koniec”. Agentka Carter. Sezon 1. Odcinek 1.
  2. Eric Pearson (scenariusz) & Joe Russo (reżyseria). (6 stycznia 2015). „Most i tunel”. Agentka Carter. Sezon 1. Odcinek 2.