FANDOM

Stub Ten artykuł jest aktualnie edytowany przez użytkownika WindMarine12.
Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. Dopuszcza się edycję drobnych błędów interpunkcyjnych i ortograficznych.
  • W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub użytkownikiem WindMarine12.
  • Na tej stonie nie dokonano edycji od 3115 godzin. Komunikat może być przestarzały lub nie został usunięty przez użytkownika WindMarine12 po dokonaniu zmian.

Zasadzka w Zaświatach – pułapka zastawiona przez Jiaying w celu zapewnienia sobie wsparcia Nieludzi w wojnie przeciwko T.A.R.C.Z.Y., poprzez zaaranżowanie ataku na samą siebie i stwierdzenie, iż agencja jako pierwsza zaatakowała Nieludzi.

Kontekst

W ciągu swego życia, Jiaying posiadała złe doświadczenie związane z ludźmi. Zanim jeszcze wiedziała, że jest Nieczłowiekiem, Werner Reinhardt porwał ją i uwięził. Lata później, mężczyzna przeprowadził na niej dysekcję, w nadziei, że pozna sekret jej długowieczności.[1] Jako przywódczyni Nieludzi w Zaświatach, Jiaying dowiedziała się, że człowiek zabił Evę Belyakov i jej córkę Katyę, które były Nieludźmi.[2]

Ponadto dzięki doświadczeniu, Jiaying dostrzegła niewielką różnicę między HYDRĄ a T.A.R.C.Z.Ą. Kiedy HYDRA potajemnie pracowała dla T.A.R.C.Z.Y., jej agenci zrobili wiele w imieniu pokojowej organizacji, którą infiltrowali. Jeden z żołnierzy, Hauer, przyprowadził Jiaying Reinhardtowi, by mógł przeprowadzić operację.[1] Jej życie zostało uratowane przez jej męża Calvina Zabo[3] Okazało się, że agentka T.A.R.C.Z.Y. Melinda May była odpowiedzialna za śmierć Evy Belyakov i jej córki.[2]

Zaświaty to odizolowana od świata zewnętrznego osada założona przez Jiaying w celu zapewnienia Nieludziom życia z daleka od ludzi. Tylko Gordon miał dostęp do tej lokacji i jako jedyny mógł transportować tam Nieludzi oraz przemieszczać się do świata zwykłych ludzi. Jednakże naukowiec HYDRY, doktor List, odkrył jak śledzić i namierzyć teleportera, a dzięki jego odkryciu, Anne Weaver - naukowiec T.A.R.C.Z.Y. - była w stanie odnaleźć Zaświaty.[4]

Jiaying zleciła swoim naukowcom stworzyć sztuczne kryształy Terrigenu,[4] ponieważ w jej posiadaniu znajdowała się ograniczona ilość Wróżbitów.[5]

Robert Gonzales został wybrany przez radę T.A.R.C.Z.Y. do pełnienia funkcji ambasadora podczas spotkania pokojowego z Jiaying.[4] Mężczyzna poruszał się o lasce, jako że został zraniony podczas insurekcji HYDRY.[6]

T.A.R.C.Z.A. posiada system kategoryzacji osób z niezwykłymi uprawnieniami i atrybutami, znany jako Lista.[7] Organizacja zdecydowała, by umieścić w spisie tylu Nieludzi ilu się da, za pozwoleniem Jiaying.[4] Calvin Zabo nienawidzi Listy i mówi o niej surowo i krytycznie.[8]

Zasadzka

Wkrótce.

Następstwa

Nieludzie uwierzyli Jiaying i zaczęli przygotowywać się do nadchodzącej wojny. Wszyscy Nieludzie, którzy potrzebowali ochrony zostali przeniesieni z Zaświatów, podczas gdy wszyscy ci, którzy byli gotowi do walki zostali w osadzie. Jiaying dała Skye możliwość wyboru, po której stronie będzie walczyć: po stronie swojej matki i Nieludzi, czy po stronie T.A.R.C.Z.Y.[9]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 DJ Doyle (scenariusz) & Milan Cheylov (reżyseria). (18 listopada 2014). „Skrywane sprawy”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 8.
  2. 2,0 2,1 DJ Doyle (scenariusz) & Garry A. Brown (reżyseria). (14 kwietnia 2015). „Melinda”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 17.
  3. Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (12 maja 2015). „S.O.S.: część 2”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 22.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Rafe Judkins, Lauren LeFranc (scenariusz) & Bobby Roth (reżyseria). (5 maja 2015). „Blizny”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 20.
  5. Drew Z. Greenberg (scenariusz) & Roxann Dawson (reżyseria). (10 marca 2015). „Kim naprawdę jesteś”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 12.
  6. Lauren LeFranc, Rafe Judkins (scenariusz) & David Solomon (reżyseria). (31 marca 2015). „Zamknięte drzwi”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 15.
  7. Brent Fletcher (scenariusz) & Jesse Bochco (reżyseria). (22 października 2013). „Dziewczyna w kwiecistej sukience”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 5.
  8. Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (3 marca 2015). „Wstrząsy wtórne”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 11.
  9. Jeffrey Bell (scenariusz) & Vincent Misiano (reżyseria). (12 maja 2015). „S.O.S.: część 1”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 21.