FANDOM

Stub Ten artykuł jest aktualnie edytowany przez użytkownika WindMarine12.
Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. Dopuszcza się edycję drobnych błędów interpunkcyjnych i ortograficznych.
  • W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub użytkownikiem WindMarine12.
  • Na tej stonie nie dokonano edycji od 2781 godzin. Komunikat może być przestarzały lub nie został usunięty przez użytkownika WindMarine12 po dokonaniu zmian.

Skye – Zabiłaś Gonzalesa. Chciałaś rozpętać wojnę!
Jiaying – Była nieunikniona. Uderzyłam pierwsza, żeby zapewnić nam przewagę.

Skye i Jiaying, „S.O.S.: część 1

Wojna przeciwko Nieludziom – konflikt między Nieludźmi z Zaświatów, a organizacją pokojową T.A.R.C.Z.Ą.

Kontekst

Nieludzie zostali stworzeni przez frakcję Kree, aby służyli swoim stwórcom jako „super żołnierze” na Ziemi. Jednakże obca rasa żałowała swojego eksperymentu i starała się zniszczyć nowo powstały gatunek, co spowodowało, że Nieludzie zaczęli ukrywać się na całym globie[1].

Nieludzie posiadali złe doświadczenia związane z normalnymi ludźmi, takie jak dysekcja Jiaying przeprowadzona przez Daniela Whitehalla[2] czy zabicie Evy Belyakov przez Melindę May w Bahrajnie[3]. Przypadkowo w oba te wydarzenia uwikłana została T.A.R.C.Z.A., co spowodowało, że niektórzy – na przykład Calvin Zabo – postrzegali ją jako wrogą organizację[4].

T.A.R.C.Z.A. posiada system kategoryzacji i śledzenia osób z niezwykłymi uprawnieniami i atrybutami, znany jako Lista. W zależności od stopnia kompetencji i osobowości danej osoby, takiej jak David Angar czy Wendell Levi, postać z Listy może być w uwięziona lub ograniczona w pewnych interakcjach ze społeczeństwem[4].

Jiaying została przywódczynią Nieludzi i założyła Zaświaty, sekretną osadę dla obdarzonych nadludzką mocą ludzi, która dostępna był jedynie poprzez teleportera Gordona[5].

Jako że Nieludzie zdobywali swoje zdolności pod wpływem działania kryształów i mgły Terrigenu, Jiaying zleciła swoim naukowcom stworzenie sztucznych kryształów, ponieważ w jej posiadaniu znajdowało się tylko pięciu Wróżbitów zdolnych do wypuszczenia mgły[6].

T.A.R.C.Z.A. odkryła istnienie Nieludzi podczas spotkania z Vin-Takiem, przedstawicielem rasy Kree[1], w trakcie badania Lincolna Campbella i w momencie infiltracji Iliady przeprowadzonej przez Rainę i Gordona[6]. Skye, Nieczłowiek i agentka T.A.R.C.Z.Y., próbowała wytłumaczyć swoim przełożonym, że Nieludzie wolą żyć w odosobnieniu i boją się ludzkości, ale organizacja nalegała na zaaranżowanie spotkania z przedstawicielami gatunku[6].

Anne Weaver, wykorzystując koncepcje doktora Lista[7] i technologię Deathloka, była w stanie zlokalizować Zaświaty poprzez zdolności teleportacyjne Gordona[6].

Przebieg

Zasadzka w Zaświatach

Wkrótce.

Porwanie i przejęcie Iliady

Wkrótce.

Następstwa

Śmierć Jiaying i Gordona ostatecznie zakończyła wojnę. Wszyscy Nieludzie, którzy świadomie byli po stronie Jiaying, zostali prawdopodobnie zastrzeleni w trakcie konfliktu albo udało im się uciec i zaczęli się ukrywać.

Calvin Zabo, który w końcu odbudował więź ze swoją córką Daisy, na prośbę córki został poddany zabiegowi projektu T.A.H.I.T.I. Skye wierzyła, że mężczyzna zyska przez to drugą szansę na ułożenie sobie życia. Przyjął nową tożsamość doktora Winslowa i otworzył przychodnię weterynaryjną. W swoim nowym biurze został odwiedzony przez młodą kobietę, która przedstawiła mu się jako Daisy. Doktor zauważył, że to bardzo ładne imię i wrócił do swojego nowego życia[8].

Jemma liquid

Jemma zostaje porwana przez Monolit

Alphonso Mackenzie zdecydował się ponownie dołączyć do T.A.R.C.Z.Y. i zaakceptował Coulsona jako dyrektora agencji, który przydzielił mu stanowisko szefa departamentu obcych artefaktów. Monolit został przeniesiony z Iliady do Placu zabaw w celu zbadania go, ale Mack stanowczo stwierdził, że kontener, w którym przetrzymywany był kamień nie zostanie otwarty, co rozczarowało Jemmę Simmnons i Anne Weaver. Później, Fitz przypadkowo poluzował zawiasy w drzwiach kontenera, gdy umawiał się z Simmons na randkę. Dziewczyna dostrzegła to i kiedy starała się ponownie je zamocować została pochłonięta przez Monolit, który następnie wrócił do zbiornika i zamienił się w kamień, nie zostawiając jakiegokolwiek śladu po Jemmie[8].

Coulson i Andrew Garner rozpoczęli pracę nad zebraniem drużyny uzdolnionych osób, której pierwszym członkiem i liderem miałaby być Skye[8].

SOS Terrigen Fish Oil Pills

Olej rybny Nature Max Supplements skażony Terrigenem

Kryształy Terrigenu zostały zrzucone do oceanu, gdzie wypuściły mgłę, którą wchłonęły morskie zwierzęta, takie jak ryby. W trakcie połowów, skażone Terrigenem ryby zostały schwytane w sieci, a później wytworzono z nich tran sprzedawany w sklepach na całym świecie[8]. T.A.R.C.Z.A. zdołała przechwycić i wycofać ze sprzedaży tabletki z rybnym olejem, jednak nie była w stanie zdobyć produktów, które zostały zakupione już wcześniej, zanim odkryto ich skażenie Terrigenem. Na skutek tego zdarzenia na Ziemi zaczęli pojawiać się nowi Nieludzie, tacy jak Joey Gutierrez[9], Sammy[10] czy Jane[11].

Prezydent Matthew Ellis utworzył Jednostkę do Walki z Zaawansowanymi Zagrożeniami, która na celu miała przechwytywanie i badanie obdarzonych mocami ludzi, którzy zaczęli pojawiać się na świecie[9].

Garner-Terrigenisis

Andrew Garner przechodzi proces terrigenezy

Wszelkie własności Jiaying zostały skonfiskowane przez T.A.R.C.Z.Ę. W zbiorze rzeczy kobiety znajdowała się między innymi księga genealogiczna Nieludzi z Zaświatów, w której ukryte były opary mgły Terrigenu. Księga została podarowana doktorowi Garnerowi do badania i zdobycia nowych informacji o Nieludziach, jednak po otworzeniu jej Andrew przeszedł proces terrigenezy i przekształcił się w potwornego zabójcę Nieludzi, znanego jako Lash[12].

Gwałtowny wzrost liczby Nieludzi pojawiających się na planecie, został dostrzeżony przez Nieludzi żyjących w Attilanie na Księżycu. Przywódca Królewskiej Rodziny Nieludzi, Black Bolt, postanowił wysłać Tritona na Ziemię, by sprowadzić nowo powstałych Nieludzi do Attilanu, gdzie byliby bezpieczni i nienarażeni na wrogość ludzi[11].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Drew Z. Greenberg (scenariusz) & Roxann Dawson (reżyseria). (10 marca 2015). „Kim naprawdę jesteś”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 12.
  2. DJ Doyle (scenariusz) & Milan Cheylov (reżyseria). (18 listopada 2014). „Skrywane sprawy”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 8.
  3. DJ Doyle (scenariusz) & Garry A. Brown (reżyseria). (14 kwietnia 2015). „Melinda”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 17.
  4. 4,0 4,1 Monica Owusu-Breen (scenariusz) & Kevin Tancharoen (reżyseria). (17 marca 2015). „Jedno z nas”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 13.
  5. Craig Titley (scenariusz) & Kevin Hooks (reżyseria). (7 kwietnia 2015). „Życie po życiu”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 16.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Rafe Judkins, Lauren LeFranc (scenariusz) & Bobby Roth (reżyseria). (5 maja 2015). „Blizny”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 20.
  7. Monica Owusu-Breen (scenariusz) & Karen Gaviola (reżyseria). (21 kwietnia 2015). „Wrogi przyjaciel mojego wroga”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 18.
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (12 maja 2015). „S.O.S.: część 2”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 22.
  9. 9,0 9,1 Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Vincent Misiano (reżyseria). (29 września 2015). „Prawa natury”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 3. Odcinek 1.
  10. Rick Cleveland (scenariusz) & Chris Fisher (reżyseria). (6 października 2017). „Dziel i rządź”. Inhumans. Sezon 1. Odcinek 3.
  11. 11,0 11,1 Scott Buck (scenariusz) & Roel Reiné (reżyseria). (29 września 2017). „Nadchodzą Nieludzie”. Inhumans. Sezon 1. Odcinek 1.
  12. Lauren LeFranc (scenariusz) & David Solomon (reżyseria). (10 listopada 2015). „Teoria chaosu”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 3. Odcinek 7.