FANDOM

Fitz – Uważaj! To „Broń na dobranoc”!
Simmons – Na pewno jej tak nie nazwiemy.

Leo Fitz i Jemma Simmons, „Pierwsze zadanie

Usypiacz, dawniej znany także jako Pistolet na dobranoc – prototypowa broń neutralizująca, której naboje naładowane są dendrotoksyną. Pistolet nasenny został stworzony przez parę naukowców T.A.R.C.Z.Y., Leo Fitza i Jemmę Simmons, a ostatecznie zostal zastąpiony przez nowsze wersje znane jako I.C.E.R.-y.

Historia

Pierwsza wersja broni

Agent Grant Ward użył oryginalnego prototypu Usypiacza, nazywanego wtedy przez Fitza „pistoletem na dobranoc”, aby zneutralizować Michaela Petersona – człowieka, który po zażyciu mieszaniny różnych niebezpiecznych substancji miał spowodować gwałtowny wybuch w środku Union Station, który uśmierciłby wiele niewinnych osób. W nieoczekiwanym momencie, Ward wystrzelił pocisk wypełniony dendrotoksyną, która natychmiast ostudziła Mike'a i ustabilizowała jego stan[1].

Ulepszony wariant pistoletu

Fitz presents night-night pistol

Fitz prezentuje Wardowi nowy model Usypiacza

Po udanym wykorzystaniu prototypu, Fitz opracował zestaw pistoletów opartych na tej samej neutralizującej technologii. Nowy model Usypiacza był mniejszy, a przy tym poręczniejszy, lekki oraz wszechstronny. Nieśmiercionośna broń używana była przez drużynę Coulsona i przeznaczona została do użytku w misjach w terenie.

Phil Coulson użył pistoletu, aby zneutralizować Akelę Amador w jej pokoju hotelowym w Mińsku[2].

Później Coulson próbował użyć Usypiacza, aby uspokoić rozzłoszczonego Chan Ho Yina, jednak wszystkie wystrzelone pociski zostały zniszczone przez płomienie mężczyzny. Taki nagły obrót spraw zmusił Phila i May do podjęcia znacznie agresywniejszej taktyki[3].

Simmons użyła broni do obezwładnienia agenta Sitwella w Węźle[4].

May takes a shoot

May strzela do Hannah, aby ją obezwładnić

Melinda wykorzystała pistolet nasenny w celu uspokojenia Hannah Hutchins podczas raportu „ewaluacji i wciągnięcia na Listę”, w trakcie którego kobieta zestresowała się ze względu na nacisk cywili, którzy chcieli ją zabić[5].

Następnie Coulson używał Usypiacza w walce z żołnierzami Stonogi, jednak broń w żaden sposób nie oddziaływała na wrogów[6].

Agenci Coulson i Ward uzbroili się w Usypiacze, gdy przeszukiwali zatrzymany pociąg w poszukiwaniu Skye i Fitza. Gdy rozglądali się po wagonie, gdzie przebywali zagubieni, zostali zaskoczeni przez ukrywającą się Jemmę, która instynktownie wystrzeliła kilka razy z pistoletu nasennego. Jakiś czas później, gdy Skye włamała się do rezydencji Iana Quinna, obezwładniła kilku strażników za pomocą pistoletu[7].

Wkrótce.

Możliwości

Stworzona przez wybitne umysły Leo Fitza i Jemmy Simmons, broń neutralizująca jest doskonałym narzędziem służącym do powstrzymywania celu bez konieczności zabijania go.

Pistolet strzela nieśmiercionośnymi pociskami, które przebijają tkankę podskórną i wypuszczają niewielką ilość dendrotoksyny. Substancja obezwładnia cel na wystarczająco długi czas, aby agentom udało się zabezpieczyć oszołomiona osobę. Dodatkowo postrzał z Usypiacza nie powoduje żadnych szkodliwych skutków ubocznych, dlatego broń ta stała się podstawowym wyposażeniem drużyny Coulsona, dopóki Fitz nie wynalazł lepszej wersji, I.C.E.R.-ów.

Model karabinu snajperskiego

Pierwsza wersja Usypiacza miała formę standardowego karabinu snajperskiego, który potrafił zestrzelić cel ze średniej odległości, używając małokalibrowych naboi z dendrotoksyną. Zamontowana na górnej części obudowy luneta umożliwia łatwiejsze odnalezienie celu i śledzenie go z dystansu.

Model pistoletu

Ulepszony wariant Usypiacza został zbudowany w formie poręcznego pistoletu. Broń zawiera 8 naboi wystrzeliwanych z czterdziesto-pięcio kalibrowej lufy w sposób półautomatyczny. Podobnie jak prototypowy model, pociski zawierają substancję neutralizującą.

Występy

Agenci T.A.R.C.Z.Y.

Sezon 1

Komiksy

Przypisy

  1. Joss Whedon, Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Joss Whedon (reżyseria). (24 września 2013). „Pierwsze zadanie”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 1.
  2. Jeffrey Bell (scenariusz) & Roxann Dawson (reżyseria). (15 października 2013). „Oko szpiega”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 4.
  3. Brent Fletcher (scenariusz) & Jesse Bochco (reżyseria). (22 października 2013). „Dziewczyna w kwiecistej sukience”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 5.
  4. Rafe Judkins, Lauren LeFranc (scenariusz) & Bobby Roth (reżyseria). (12 listopada 2013). „Centrala”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 7.
  5. Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (26 listopada 2013). „Naprawy”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 9.
  6. Shalisha Francis (scenariusz) & Holly Dale (reżyseria). (10 grudnia 2013). „Most”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 10.
  7. Lauren LeFranc, Rafe Judkins (scenariusz) & Paul Edwards (reżyseria). (4 lutego 2014). „Tory”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 13.

Zobacz też