FANDOM

Stub Ten artykuł jest aktualnie edytowany przez użytkownika WindMarine12.
Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. Dopuszcza się edycję drobnych błędów interpunkcyjnych i ortograficznych.
  • W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub użytkownikiem WindMarine12.
  • Na tej stonie nie dokonano edycji od 5914 godzin. Komunikat może być przestarzały lub nie został usunięty przez użytkownika WindMarine12 po dokonaniu zmian.

Tajna Agencja Rozwoju Cybernetycznych Zastosowań Antyterrorystycznych, lepiej znana jako T.A.R.C.Z.A. – pozarządowa agencja wojskowo-szpiegowska przeciwdziałająca terroryzmowi utworzona w Stanach Zjednoczonych, mająca na celu utrzymanie globalnego bezpieczeństwa. Założona została w wyniku alianckiego zwycięstwa nad państwami osi oraz HYDRĄ podczas II wojny światowej. Początkowym zadaniem T.A.R.C.Z.Y. była ochrona Stanów Zjednoczonych, jednak zakres działania szybko zmienił się i agencja zaczęła obejmować cały glob. Dzięki zaawansowanej broni i nadzwyczajnym środkom, T.A.R.C.Z.A. uznawana jest za największą potęgę militarną na Ziemi. W czasach nowoczesnych, kierowana przez Nicka Fury'ego i Światową Radę Bezpieczeństwa, organizacja musiała zmierzyć się z zagrożeniami różnego gatunku, takimi jak ludzie obdarzeni mocami, półbogowie czy kosmici. Wszystkie problemy z jakimi do czynienia miała T.A.R.C.Z.A. doprowadziły do powstania grupy superbohaterów znanej jako Avengers. Mściciele ocalili świat podczas inwazji obcych najeźdźców rasy Chitauri w 2012 roku. Po wojnie o planetę, istnienie agencji wyszło na jaw, w dużej mierze dzięki grupie hakerów, kryjącej się pod nazwą „Fala przypływu”.

W roku 2014, ze względu na działania Kapitana Ameryki, świat dowiedział się o tym, że T.A.R.C.Z.A. została zinfiltrowana i w dużej mierze kontrolowana była przez terrorystyczną organizację HYDRĘ. Po batalii, w której główna siedziba agencji - Triskelion - została zniszczona, wszystkie ściśle tajne pliki należące do organizacji zostały udostępnione w internecie, a wszelkie rządy wyparły się współpracy z T.A.R.C.Z.Ą., którą określono mianem grupy terrorystycznej. Jednak mimo ogromnej obławy na agentów, kilku z nich, ukrywających się w najbardziej tajnych bazach na całym globie, pozostało wiernymi swojej przysiędze i przynależności do T.A.R.C.Z.Y., dlatego odzyskiwali niezbędne akcesoria i narzędzia przydatne w przyszłości. Zespołem najbardziej odpowiedzialnym za przetrwanie organizacji w trudnych warunkach był zespół agenta Phila Coulsona, który zwycięsko pokierował swoimi siłami w walce z oddziałem HYDRY prowadzonym przez zdrajców - Johna Garretta i Granta Warda.

Po powstaniu HYDRY, dyrektor Fury mianował Coulsona nowym liderem T.A.R.C.Z.Y. i nakazał mu odbudować agencję od podstaw. Od tego czasu grupa pracowała w ukryciu, jako że ścigana była przez niemalże wszystkie jednostki wojskowe na świecie. Phil użył swojego dawnego zespołu jako fundamentów nowej T.A.R.C.Z.Y., a także zatrudnił byłych agentów, najemników i innych chętnych, którzy mogliby wypełnić szeregi agencji. W tym samym czasie ujawnił się inny odłam T.A.R.C.Z.Y. dowodzony przez Roberta Gonzalesa, który nie akceptował autorytety Coulsona i wierzył, iż ich frakcja jest jedyną „prawdziwą T.A.R.C.Z.Ą”. Po walce w mieście Kree, grupa Gonzalesa zaatakowała i przejęła Plac zabaw - siedzibę drużyny Coulsona. Wybuchł otwarty konflikt między dwiema grupami T.A.R.C.Z.Y., jednak po udanej misji zniszczenia placówki badawczej HYDRY frakcje doszły do porozumienia i zjednoczyły się, a na stanowisku dyrektora pozostał Phil. Pokój nie trwał długo, ponieważ Nieludzie, rasa ludzi obdarzonych niezwykłymi zdolnościami kierowana przez Jiaying, zadeklarowała wojnę z agencją. Wojna trwała krótko, a T.A.R.C.Z.A. zapobiegła wyginięciu rasy ludzkiej.

Tuż po sporze z Nieludźmi, Coulson rozpoczął nowy program, który na celu miał zwerbowanie obdarzonych mocą jednostek do drużyny i nauczenie ich panowania nad zdobytą potęgą. Gdy nowi Nieludzie zaczęli pojawiać się na świecie za sprawą epidemii, T.A.R.C.Z.A. musiała stawić czoła Jednostce do Walki z Zaawansowanymi Zagrożeniami, która była oficjalnym następcą organizacji Phila, a jej głównym zadaniem było przechwytywanie nadludzkich jednostek. Na horyzoncie pojawił się również potworny Nieczłowiek Lash, który zabijał swoim pobratymców, a także do działania przystąpił Ward, który próbował odbudować HYDRĘ i raz na zawsze zniszczyć T.A.R.C.Z.Ę.. Po zdemaskowaniu i nagłym zakończeniu infiltracji ATCU dokonanej przez HYDRĘ, T.A.R.C.Z.A. została półlegalną dywizją administracji prezydenta Ellisa, a ATCU, dowodzone przez Glenna Talbota, stało się publiczną twarzą organizacji Coulsona.

Historia

Wkrótce.

Członkowie

Oryginalna T.A.R.C.Z.A. (1940-2014)

T.A.R.C.Z.A. - frakcja Coulsona (2014-2015)

T.A.R.C.Z.A. - frakcja Gonzalesa (2014-2015)

Drugie wcielenie T.A.R.C.Z.Y. (od 2015)

Byli członkowie

Placówki

Od zjednoczenia T.A.R.C.Z.Y. (od 2015)

Dawne placówki

Wyposażenie i technologia

Wkrótce.

Bronie

Wkrótce.

Pojazdy i statki

Wkrótce.

Inne

Wkrótce.

Symbole

Pierwsza insygnia

Pierwsza wersja symbolu T.A.R.C.Z.Y. oraz jego warianty były przede wszystkim używane od czasu założenia agencji w 1949 roku, aż do połowy roku 2012, kiedy wprowadzona została druga insygnia. Pierwsza wersja symbolu zachowała ograniczone zastosowanie do czasu upadku T.A.R.C.Z.Y. w 2014 roku.

SHIELD 1
SHIELD 1-2
S.H.I.E.L.D. IDs Logo
S.H.I.E.L.D. documents logo
SHIELD 1st Symbol
SHIELD AST
S.H.I.E.L.D. combat symbol

Druga insygnia

Ta wersja symbolu T.A.R.C.Z.Y. oraz jego odmiany w użyciu znajdują się od wprowadzenia go w połowie 2012 roku. Wykorzystywany był przez frakcję Phila Coulsona po upadku T.A.R.C.Z.Y., a także po zjednoczeniu z frakcją Roberta Gonzalesa w 2015 roku[1][2].

SHIELD Profile
S.H.I.E.L.D. Profile
S.H.I.E.L.D. Playground
Medical Logo 2
AMC SHIELD
S.H.I.E.L.D. logo NEW
S.H.I.E.L.D. 50 STARS

Insygnia frakcji Roberta Gonzalesa

Ta alternatywna wersja symbolu T.A.R.C.Z.Y. używana była przez odłam organizacji dowodzony przez Roberta Gonzalesa po upadku T.A.R.C.Z.Y. w 2014 roku[3].

S.H.I.E.L.D. (Gonzales' faction)

Ciekawostki

  • T.A.R.C.Z.A. jest prawdopodobnie najbardziej rozpowszechnionym i powtarzającym się elementem Marvel Cinematic Universe, jako że pojawia się lub zostaje wspomniana w niemalże każdej produkcji franczyzy.
  • Planowano film o T.A.R.C.Z.Y., jednak plany zostały porzucone i później przekształcone w serial „Agenci T.A.R.C.Z.Y.[4].

Przypisy

Linki zewnętrzne