FANDOM

Stub Ten artykuł jest aktualnie edytowany przez użytkownika WindMarine12.
Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. Dopuszcza się edycję drobnych błędów interpunkcyjnych i ortograficznych.
  • W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub użytkownikiem WindMarine12.
  • Na tej stonie nie dokonano edycji od 5868 godzin. Komunikat może być przestarzały lub nie został usunięty przez użytkownika WindMarine12 po dokonaniu zmian.

Margaret Elizabeth „Peggy” Carter – jedna z najwybitniejszych członków Naukowych Rezerw Strategicznych w trakcie oraz po II wojnie światowej. Początkowo była szyfrantką w Bletchley Park, a później dołączyła do Kierownictwa Operacji Specjalnych do czego przyczyniła się śmierć brata. Następnie wstąpiła w szeregi Naukowych Rezerw Strategicznych - tajnej agencji utworzonej do walki z HYDRĄ. Na sekretnej misji w Niemczech Peggy uratowała profesora Abrahama Erskine'a z rąk nikczemnego Johanna Schmidta, co poskutkowało tym, że N.R.S. rozpoczęło projekt „Odrodzenie”, w trakcie którego stworzono serum Super Żołnierza.

Peggy poznała i zaprzyjaźniła się ze Steve'em Rogersem, jednym z kandydatów do projektu, który w przyszłości dzięki „Odrodzeniu” został pierwszym superbohaterem - Kapitanem Ameryką. Carter asystowała mu w wielu misjach i w końcu zakochała się w nim. Po domniemanej śmierci Rogersa w 1945 roku, Peggy kontynuowała pracę w N.R.S. oraz zwalczanie oddziałów HYDRY. Podczas ataku na jedną z placówek wroga, udało jej się schwytać ostatniego oficera organizacji - Wernera Reinhardta.

Kiedy wojna się skończyła, Carter pomagała swojemu przyjacielowi Howardowi Starkowi oczyścić jego imię, gdy został uznany za zdrajcę narodu. Wspólnie z lokajem Starka Edwinem Jarvisem, kobieta odkryła tajemniczą sowiecką organizację, znaną jako „Leviatan”, której agentów udało jej się powstrzymać przed spowodowaniem katastrofy w Nowy Jorku. Jakiś czas później, agentka Carter została przeniesiona do Los Angeles, gdzie natknęła się na niebezpieczną Whitney Frost oraz tajemniczą substancję znaną jako „Materia Zero”.

Wspólnie z Howardem założyła nową organizację pokojową - Tajną Agencję Rozwoju Cybernetycznych Zastosowań Antyterrorystycznych, lepiej znaną pod akronimem T.A.R.C.Z.A.

Biografia

Wczesne życie

Margaret „Peggy” Carter przyszła na świat w środę 9 kwietnia 1921 roku w Londynie, jako dziecko Harrisona i Amandy Carter. Dorastała w Hampstead.[1] Wykształcenie zdobyła w szkole St Martin-in-the-Fields High School for Girls.

AC Young Carter plays with Michael

Peggy bawi się ze swoim bratem Michaelem

Przez całe dzieciństwo, Peggy prawie zawsze wykazywała silne poczucie przygody. Była szczególnie blisko swojego starszego brata Michaela, którego podziwiała. Często bawiła się z bratem w zabawy, w których to ona odgrywała role rycerzy ratujących królewny. Jej matka twierdziła, że zamiast poszukiwania przygód, Peggy powinna zachowywać się jak tradycyjna dama.[2] Niegdyś, Carter została skarcona przez szkolnego dyrektora, gdy włamała się do jego domu w kominiarce i próbowała ukraść bieliznę jego żony wraz z jego najdroższą butelką brandy. Wydarzenie to sprawiło, że Peggy stała się bohaterką wśród swoich kolegów i koleżanek w szkole.[1]

II wojna światowa

Łamacz kodów

AC Carter refuses S.O.E. offer

Peggy odrzuca ofertę od K.O.S.

W 1939 roku, Peggy była członkinią Królewskiej Armii Brytyjskiej i zaangażowana była w nazbyt uproszczoną pracę w biurze, która oczekiwana była po kobiecie w tamtych czasach. W 1940 roku pracowała jako szyfrantka w Bletchley Park. W tym czasie, Carter zaręczyła się z Fredem Wellsem, mężczyzną, który pracował w tym samym departamencie. Szczęśliwą nowiną podzieliła się z koleżankami, które wyjawiły, że założyły się o to, czy Wells w ogóle się oświadczy. Rozmowy przerwał dyrektor Edwards, który wezwał Peggy do swojego biura i poinformował ją, że została polecona Kierownictwu Operacji Specjalnych, dywizji, która chciała zwerbować ją, by została agentem operacyjnym specjalizującym się w szpiegostwie, sabotażu i partyzantce. Wierząc, iż kobiety nie powinny angażować się w walkę i pracę w terenie, Carter odrzuciła propozycję.

AC Peggy talks with Michael

Peggy dyskutuje z Michaelem na temat Wellsa

Peggy przedstawiła swojego narzeczonego Michaelowi na przyjęciu zaręczynowym. Powiedziała bratu o propozycji złożonej przez K.O.S. oraz potwierdziła wspólnie z Fredem, że odmówiła agencji. Gdy Wells udał się po kolejne drinki, Peggy wyjawiła, że zależało jej, by Michael polubił jej ukochanego. Mężczyzna zdradził, że to on polecił Peggy K.O.S., ponieważ wierzył, że jego siostra miała potencjał do większych rzeczy. Rozczarowana Peggy dowiedziała się od Michaela, że według niego Fred nie był wystarczająco dobry dla niej. Powiedział jej również, że wciąż miała czas na zmianę decyzji, jako że jeszcze nie wzięła ślubu. Mimo zapewnień, że Carter została stworzona do walki, kobieta odmówiła dalszej dyskusji i wzburzona wybiegła.

AC Peggy learns about Michael's death

Peggy dowiaduje się o śmierci brata

Carter w dalszym ciągu koncentrowała się na nadchodzącym ślubie. Wspólnie z matką przymierzała swoją suknię ślubną. Przygotowania zostały przerwane, gdy ktoś podjechał pod rezydencję Carterów i Amanda wraz z Harrisonem wyszli, żeby dowiedzieć się o co chodzi. Peggy obserwowała całe zajście z okna i dostrzegła dwóch umundurowanych mężczyzn, którzy przekazali jej rodzicom fatalne wieści o śmierci Michaela, który zginął na froncie. Wiadomość zaskoczyła i zasmuciła kobietę, która uświadomiła sobie, że straciła jedyną osobę, która naprawdę rozumiała, kim była. Strata członka rodziny skłoniła ją do unieważnienia swojej poprzedniej decyzji dotyczącej pracy w K.O.S., co poskutkowało odwołaniem ślubu.[2] Jako agentka pracująca w terenie, Carter została doradcą Naukowych Rezerw Strategicznych.[3]

Dołączenie do N.R.S.

Wkrótce.

Projekt Odrodzenie

Wkrótce.

Współpraca z Kapitanem Ameryką

Wkrótce.

Utrata Steve'a

Wkrótce.

Obelisk

Wkrótce.

Oferta od diabła

Wkrótce.

Działania powojenne

Problem Starka

Wkrótce.

Nitromina

Wkrótce.

Zniszczenie Rafinerii Roxxon

Wkrótce.

Dalsze dochodzenie

Wkrótce.

Pocieszenie

Wkrótce.

Upokarzająca ofiara

Wkrótce.

Odnalezienie broni

Wkrótce.

Powrót Howarda Starka

Wkrótce.

Polowanie na Leviatana

Wkrótce.

Poszukiwanie zabójczyni

Wkrótce.

Pościg za Peggy

Wkrótce.

Przesłuchanie

Wkrótce.

Śmierć Rogera Dooley'a

Wkrótce.

Masakra w Cinema Theater

Wkrótce.

Porwanie Howarda Starka

Wkrótce.

Najazd na magazyn Howarda Starka

Wkrótce.

Odpuszczenie

Wkrótce.

Przechwycenie Dottie Underwood

Wkrótce.

Śledztwo w Los Angeles

Wkrótce.

Przybycie do Miasta Aniołów

Wkrótce.

Informacje o nowej sprawie

Wkrótce.

Isodyne Energy

Wkrótce.

Badanie Chadwicka

Wkrótce.

Porwanie Jasona Wilkesa

Wkrótce.

Poranna gimnastyka

Wkrótce.

Materia Zero

Wkrótce.

Ścigani

Wkrótce.

Infiltracja siedziby Isodyne Energy

Wkrótce.

Obwinianie Jasona Wilkesa

Wkrótce.

Na planie Howarda Starka

Wkrótce.

Inwigilacja Klubu Arena

Wkrótce.

Śledztwo w sprawie Whitney Frost

Wkrótce.

Napaść w rezydencji

Wkrótce.

Prawdziwa Whitney Frost

Wkrótce.

Porwanie Rufusa Hunta

Wkrótce.

Przesłuchiwanie Rufusa Hunta

Wkrótce.

Infiltrowanie Roxxon

Wkrótce.

Desperackie środki

Wkrótce.

Przygotowanie Underwood

Wkrótce.

Bliżej Sousy

Wkrótce.

Rój zalotników

Wkrótce.

Rozproszenie uwagi

Wkrótce.

Powstrzymanie Frost

Wkrótce.

Powód do zostania

Wkrótce.

Osobowość

Wkrótce.

Umiejętności

  • Szpiegostwo - Wkrótce.
  • Umiejętności śledcze - Wkrótce.
  • Umiejętności bojowe - Wkrótce.
  • Umiejętności strzeleckie - Wkrótce.
  • Umiejętności taktyczne - Wkrótce.
  • Inteligencja - Wkrótce.
  • Umiejętności złodziejskie - Wkrótce.
  • Wielojęzyczność - Wkrótce.

Wyposażenie

Bronie

Wyposażenie szpiegowskie

Inne wyposażenie

Relacje

Rodzina

Sprzymierzeńcy

Wrogowie

Występy

Agenci T.A.R.C.Z.Y.

Sezon 2

Agentka Carter

Sezon 1

Sezon 2

Ciekawostki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Eric Pearson (scenariusz) & Lindsey Allen (reżyseria). (19 stycznia 2016). „Widok w ciemności”. Agentka Carter. Sezon 2. Odcinek 2.
  2. 2,0 2,1 Sue Chung (scenariusz) & David Platt (reżyseria). (2 lutego 2016). „Dym i lustra”. Agentka Carter. Sezon 2. Odcinek 4.
  3. Plik z archiwum T.A.R.C.Z.Y. ukazany w filmie „Avengers”

Linki zewnętrzne

Zobacz też

ve AGENTKA CARTER
Carter S2 2
Peggy Carter