FANDOM

Ming-Na Wenchińska aktorka, która wciela się w Melindę May, Agentkę 33, która zamaskowana wykorzystywała twarz Melindy i L.M.D. Melindy May w serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.” i miniserialu internetowym „Agenci T.A.R.C.Z.Y.: Slingshot” oraz siebie samą w odcinku „Infiltrating the Set” w serialu internetowym „Agents of S.H.I.E.L.D.: Double Agent”.

Biografia

Ming-Na Wen urodziła się 20 listopada 1963 roku w Coloane w Makau. Uczęszczała do Carnegie Mellon University, który ukończyła ze stopniem naukowym w specjalizacji teatralnej.

Pierwszą rolę otrzymała w 1988 roku w operze mydlanej „As The World Turns”. Przełom w jej karierze nastąpił, gdy zagrała w filmie „Klub Szczęścia”. W latach 1995-2001 grała w popularnym serialu „Ostry dyżur”, który przyniósł jej większą sławę.

W końcu w 2013 roku, Ming-Na otrzymała rolę agentki Melindy May w serialu MarvelaAgenci T.A.R.C.Z.Y.”.

Role

Agenci T.A.R.C.Z.Y.

Agenci T.A.R.C.Z.Y.: Slingshot

Agents of S.H.I.E.L.D.: Double Agent

Nagrody i nominacje

  • W 2014 roku, Ming-Na nominowana była do nagrody People's Choice w kategorii ulubiona aktorka w nowym serialu za serial „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”.
  • W 2015 roku, Ming-Na została odznaczona przez TVLine mianem „Artysty Tygodnia” za występ w odcinku „Melinda” w serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”.
  • W 2016 roku, Ming-Na nominowana była do nagrody Kids' Choice Awards w kategorii ulubiona aktorka telewizyjna występująca w programie familijnym za serial „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”.
  • W 2018 roku, Ming-Na nominowana była przez TVLine do miana „Artysty Tygodnia” za występ w odcinku „Ostatni dzień” w serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”.

Ciekawostki

Linki zewnętrzne