FANDOM

Disambig Tytuł tej strony odnosi się do większej ilości haseł! Zobacz artykuł ujednoznaczniający dotyczący artykułów o tej samej nazwie – „Melinda May”.

Melinda Qiaolian May – agentka T.A.R.C.Z.Y. z 7 poziomem dostępu, która niegdyś znana była pod pseudonimem „Kawaleria”. May jest znakomitym pilotem i żołnierzem z wieloletnim doświadczeniem, a także dobrą przyjaciółką Phila Coulsona. Kobieta wycofała się ze służby w terenie po incydencie w Bahrajnie, który uszkodził ją psychicznie. Jednakże wróciła do czynnej służby, gdy dyrektor Nick Fury poprosił ją, by potajemnie zebrała drużynę dla wskrzeszonego Coulsona, a także rozkazał jej obserwować jego zachowanie i proces regeneracji.

Kiedy rozpoczęło się powstanie HYDRY, jej prawdziwa rola w zespole - bycie oczami i uszami Fury'ego - została wyjawiona, co doprowadziło do kilku sprzeczek z ekipą. Czując się niepotrzebną, May opuściła grupę, w celu odnalezienia prawdy kryjącej się za wskrzeszeniem Coulsona. Dowiedziała się wielu istotnych faktów, które przekazała Philowi, który z kolei z powrotem przywitał ją w grupie. Melinda brała udział w bitwie przeciwko Johnowi Garrettowi, który okazał się być zdrajcą i podwójnym agentem w szeregach T.A.R.C.Z.Y. Po zwycięskiej walce, zespół przeniósł swoją siedzibę do Placu zabaw, gdzie pomagali nowemu dyrektorowi Coulsonowi odbudować organizację od podstaw.

Jako nieoficjalny zastępca Phila, May pomagała dyrektorowi zwalczać siły HYDRY prowadzone przez Daniela Whitehalla oraz starała się pomóc Coulsonowi rozwiązać problem z narastającą obsesją rycia tajemniczych symboli. Po bitwie o miasto Kree, która spowodowała, że Skye zyskała nadludzkie umiejętności, May starała się pomóc wszystkim poradzić sobie z sytuacją najlepiej jak mogła. Kiedy inna frakcja T.A.R.C.Z.Y. dowodzona przez Roberta Gonzalesa zaatakowała i przejeła ich bazę, Melinda pomogła uciec Coulsonowi, jednak później przyjęła zaproponowane stanowisko w drużynie Gonzalesa. Gdy w końcu dwa odłamy agencji połączyły się, kobieta została członkiem rady Coulsona.

Po wojnie z Nieludźmi i porwaniu Bobbie Morse, May ponownie wycofała się z T.A.R.C.Z.Y., aby spędzić czas ze swoim byłym mężem Andrew Garnerem. W trakcie odwiedzin u ojca, May została odnaleziona przez Lance'a Huntera, który zaproponował jej dołączenie do jego krucjaty. Agentka zgodziła się i razem z Hunterem postanowiła rozbić nową, tworzącą się od nowa HYDRĘ, której liderem był Grant Ward. Wkrótce May zaczęła borykać się z kolejnymi osobistymi problemami, gdy szokująca prawda wyszła na jaw - Andrew okazał się być morderczym Nieczłowiekiem Lashem.

Gdy T.A.R.C.Z.A. zwalczała diaboliczny plan Gideona Malicka, polegający na sprowadzeniu na Ziemię potężnego Nieczłowieka Hive'a, May przypłaciła za zwycięstwo życiem swojego byłego męża, który poświęcił się, by ocalić opętaną przez Hive'a Daisy. Sześć miesięcy po pokonaniu maniakalnego Nieczłowieka, nowy dyrektor ponownie zalegalizowanej T.A.R.C.Z.Y. przydzielił agentkę May do szkolenia specjalistycznej jednostki uderzeniowej.

Biografia

Wczesne życie

Dzieciństwo i kariera

Wkrótce.

Kawaleria

Wkrótce.

Drużyna Coulsona

Misja od Fury'ego

Wkrótce.

Znowu w terenie

Wkrótce.

Osobowość

Wkrótce.

Umiejętności

  • Umiejętności pilotażu - Wkrótce.
  • Umiejętności bojowe - Wkrótce.
  • Umiejętności akrobatyczne - Wkrótce.
  • Umiejętności strzeleckie - Wkrótce.
  • Wielojęzyczność - Wkrótce.

Wyposażenie

Bronie

  • Wkrótce - Wkrótce.

Inne wyposażenie

  • Wkrótce - Wkrótce.

Relacje

Wkrótce.

Występy

Agenci T.A.R.C.Z.Y.

Sezon 1

Sezon 2

Sezon 3

Sezon 4

Agenci T.A.R.C.Z.Y.: Slingshot

Sezon 1

Komiksy

Ciekawostki

  • Ze względu na dużą popularność postaci, May została wprowadzona do głównego uniwersum Marvel Comics.[1]
  • Melinda May występuje w grze wideo „Lego Marvel's Avengers” jako grywalna postać. Dostępna jest po pobraniu i ukończeniu dodatku „The Agents of S.H.I.E.L.D. Level & Character Pack”.

Przypisy

Linki zewnętrzne

Zobacz też

ve AGENCI T.A.R.C.Z.Y.
May AoS5
Melinda May