FANDOM

Disambig Tytuł tej strony odnosi się do większej ilości haseł! Zobacz artykuł ujednoznaczniający dotyczący artykułów o tej samej nazwie – „Krasnale”.
Każdy ma inne przeznaczenie. Jeden wymiaruje pomieszczenie, drugi nagrywa, inne wąchają.

Jemma Simmons, „Pierwsze zadanie

Krasnale – zestaw cztero-śmigłowych dronów zaprojektowanych i stworzonych osobiście przez Leo Fitza i Jemmę Simmons. Niewielkie roboty służą agentom do szukania, analizowania i skanowania dowodów śledczych dla T.A.R.C.Z.Y.

Drony kontrolowane są ze specjalnie zaprojektowanych tabletów, dzięki którym operator może kontrolować ruchy krasnali oraz organizować, klasyfikować i nadawać priorytety zdobywanych danych.

Historia

DWARF investigates lab

Krasnale badają zniszczone laboratorium

Podczas przeprowadzania dochodzenia w sprawie tajemniczego wybuchu w Los Angeles, agenci Leo Fitz, Jemma Simmons i Melinda May odkryli, że na górnym piętrze, na którym wybuchł pożar, mieściło się laboratorium projektu Stonoga. Gdy Fitz znalazł na miejscu spalone zwłoki jednej z ofiar, Melinda poradziła mu, by przyzwyczaił się do ubrudzenia rąk w pracy w terenie, jednak chłopak odpowiedział, że nie jest to konieczne i uruchomił zestaw krasnali, które miały na celu przeanalizować miejsce zbrodni i zebrać dane. Jeden z krasnali, Nieśmiałek, odnalazł w gruzie spaloną kamerę, z której Fitz postanowił odzyskać materiał nagrany przed eksplozją. Inny dron, Śnieżka, zdołał wyczuć pozaziemski materiał, który doprowadził Simmons do odkrycia tajemniczego urządzenia[1].

Fitz deploys DWARF 0-8-4

Fitz uruchamia Apsika

W trakcie misji w Peru, drużyna Coulsona weszła do świątyni, gdzie znajdowało się tajemnicze urządzenie oznaczone kodem „0-8-4”. Fitz i Simmons natychmiast uruchomili krasnale i zaczęli badać obiekt, stwierdzając po odczytach z dronów, iż pochodzi z Niemiec i tkwi w ścianie od 1500 lat. Dalsze analizy zostały przerwane, gdy miejsce zostało zaatakowane przez rebeliantów chcących odzyskać obiekt. Fitz i Skye pośpiesznie schowali drony do walizki i wyszli z budowli. Później, Fitz i Simmons umieścili drony w Holostole, by przesłać dane do bazy danych urządzenia i dokładniej zbadać budowę peruwiańskiego urządzenia. Gdy drużyna została schwytana przez Camillę Reyes i jej żołnierzy, którzy przejęli kontrolę nad Autobusem, ekipa zdołała wydostać się z więzów i opracować plan ratunku. Fitz wyjął jednego z krasnali, Apsika, i za pomocą wentylacji zdołał przedostać się nim do miejsca, w którym znajdował się obiekt 0-8-4, po czym używając drona aktywować potężną reakcję w urządzeniu, które wypuszczając promień energii rozerwało dziurę w ścianie samolotu[2].

Podczas śledztwa w sprawie unoszących się zwłok w Pensylwanii, Fitz użył krasnala, by zeskanować martwe ciało Franka Whalena i wywołać niewielką iskrę elektrostatyczną, która spowodowała, że ciało mężczyzny opadło na ziemię wprost do trumny pod nim[3].

DWARF flies back Repairs

Krasnal wraca ze zniszczonego budynku StatiCorp

Po wybuchu akceleratora cząstek w budynku StatiCorp w Utah, Departament Energii ogłosił, iż laboratorium jest zbyt niebezpieczne, by do niego wejść i przeprowadzić w nim jakiekolwiek śledztwo. Jednak T.A.R.C.Z.A. wysłała na miejsce Fitza i Simmons, którzy wykorzystując krasnale, zdołali za ich pomocą dostać się do budynku i zeskanować miejsce katastrofy oraz zniszczony akcelerator. Później młodzi naukowcy umieścili drony w Holostole, by przebadać zdobyte dane[4].

Gdy agenci zostali przydzieleni przez Victorię Hand do misji polegającej na przechwyceniu czarnorynkowego sprzedawcy Vanchanta, Fitz wraz z Simmons wykorzystali krasnale, aby zablokować kryminaliście drogę ucieczki przez korytarz i skierować go na dach budynku[5].

Phil Coulson, Antoine Triplett oraz Fitz i Simmons udali się do Portland, by powstrzymać zagrażającego Audrey Nathan przestępcę znanego jako Blackout. Gdy agenci osaczyli przeciwnika, Leopold wysłał krasnale, w celu przeciążenia go emitowanym przez drony światłem, jednak Blackout uwolnił się, powalił agentów i uciekł[6].

FitzSimmons deploys DWARFs YWEH (5)

Drony udają się do podziemnego miasta Kree

W trakcie misji odnalezienia wejścia do ukrytego miasta Kree, Alphonso Mackenzie, Fitz i Simmons zeszli do garnizonu w forcie San Cristóbal, gdzie odnaleźli głęboki otwór w podłożu. Gdy zjawił się Phil Coulson, Fitz oświadczył, iż krasnale są gotowe do działania, po czym aktywował trzy drony, którymi pokierował w głąb dziury. Chwilę później łączność z krasnalami została przerwana, a Leopold zauważył, że tablety wciąż działały, co oznaczało, że drony rozłączyły się po wtargnięciu na teren miasta Kree. Aby odzyskać drony, Mack zszedł na samo dno dziury, gdzie na ziemi odnalazł leżące krasnale[7].

Gdy Daisy, Mack i Hunter próbowali ustalić kim jest morderczy Nieczłowiek Lash, trop zaprowadził ich do Endotex Labs – placówki ATCU. Chcąc zinfiltrować placówkę, agentka Johnson wyjawiła, że ukradła z laboratorium Fitza nowy model krasnala, który ulepszony został o technologię maskującą, jednak młody inżynier nie dopuścił go jeszcze do autoryzacji. Daisy pokierowała niewidocznego drona wprost do placówki, skąd obserwowała przybycie Nieczłowieka zamkniętego w kontenerze wypełnionym żelem hipostatycznym. Agentka dostrzegła również Coulsona i Rosalind Price, którzy przyglądali się zajściu z wewnątrz placówki[8].

DWARF Watchdogs (4)

Krasnal bada siedzibę Watchdogs

Daisy, Mack oraz Fitz udali się do Easterling Farms, gdzie mieściła się siedziba Watchdogs. Leopold aktywował jednego z krasnali, którym podleciał do stodoły, w której odbywało się spotkanie terrorystów. Dzięki dronowi agenci dostrzegli Feliksa Blake'a, dawnego agenta T.A.R.C.Z.Y., który teraz jako lider wydawał rozkazy członkom Watchdogs[9].

Fitz wysłał krasnala na niższe piętra Latarni, aby zbadać pomieszczenie, w którym nastąpiła eksplozja trzech monolitów. Za pomocą drona, naukowiec zauważył, że w sali otworzyła się szczelina do wymiaru strachu, która urzeczywistniała lęki. Zanim krasnal mógł podlecieć bliżej wyrwy, by ją dokładniej zbadać, został zaatakowany przez iluzję Lasha i przygnieciony gruzem, przez co Fitz utracił łączność z dronem[10].

Możliwości

AUH D.W.A.R.F. cloaking

Krasnal używający maskowania

Krasnale posiadają zaawansowany sprzęt służący do skanowania, badania i nadzorowania. Dzięki niemu drony są w stanie skanować obiekty, pomieszczenia czy żywe istoty i przesyłać zebrane dane do specjalnie zaprojektowanych tabletów. Z tabletów dane mogą być organizowane i klasyfikowane. Każdy z dronów posiada inne zastosowanie – jeden z nich wymiaruje pomieszczenia, kolejny nagrywa obrazy, a jeszcze inny „wącha”, mierzy gęstość różnych materii czy wykonuje pomiary promieniowania[1]. Wyposażone są również w latarki, które mogą emitować oślepiające światło[5].

Po wprowadzeniu przez Fitza ulepszeń, krasnale zyskały system maskujący, podobny do tego, który posiada Quinjet czy Helikarier. Wykorzystując go, drony mogą stać się niewidzialne i służyć jako roboty szpiegowskie[8].

Występy

Ciekawostki

  • Oryginalna nazwa Krasnali, D.W.A.R.F.s, oznacza Drones Wirelessly Automated to Retrieve Forensics[11].
  • Każdy z dronów posiada imię jednej z postaci z filmu Disney'a z 1937 roku roku „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”:
    • 00 Śnieżka
    • 01 Mędrek
    • 02 Śpioszek
    • 03 Gburek
    • 04 Nieśmiałek
    • 05 Apsik
    • 06 Wesołek
    • 07 Gapcio

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Joss Whedon, Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Joss Whedon (reżyseria). (24 września 2013). „Pierwsze zadanie”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 1.
  2. Jed Whedon, Maurissa Tancharoen, Jeffrey Bell (scenariusz) & David Straiton (reżyseria). (1 października 2013). „Obiekt 0-8-4”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 2.
  3. Paul Zbyszewski (scenariusz) & Vincent Misiano (reżyseria). (5 listopada 2013). „Nieznany wirus”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 6.
  4. Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (26 listopada 2013). „Naprawy”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 9.
  5. 5,0 5,1 Paul Zbyszewski, Brent Fletcher (scenariusz) & Kevin Hooks (reżyseria). (7 stycznia 2014). „Magiczne miejsce”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 11.
  6. Monica Owusu-Breen (scenariusz) & Vincent Misiano (reżyseria). (22 kwietnia 2014). „Jedyne światło w ciemności”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 19.
  7. Paul Zbyszewski (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (2 grudnia 2014). „Dla tego, który tu wchodzi”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 9.
  8. 8,0 8,1 Drew Z. Greenberg (scenariusz) & Dwight Little (reżyseria). (3 listopada 2015). „Ukryty pośród nas...”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 3. Odcinek 6.
  9. Drew Z. Greenberg (scenariusz) & Jesse Bochco (reżyseria). (29 marca 2016). „Terroryści”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 3. Odcinek 14.
  10. Jed Whedon, Maurissa Tancharoen, Jeffrey Bell (scenariusz) & Kevin Tancharoen (reżyseria). (9 marca 2018). „Najlepszy z najlepszych”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 5. Odcinek 12.
  11. Troy Benjamin (autor). Marvel Worldwide, Inc. (wydawca). (29 lipca 2014). „Agents of S.H.I.E.L.D.: Season One Declassified”. ISBN: 978-0785189985

Zobacz też