FANDOM

HYDRA jest pełna takich jak on. Rozpieszczonych mięczaków, którzy mylą bogactwo z sukcesem, przywileje z władzą. Chciwość rozbiła HYDRĘ na tysiąc kawałków. Ale dość tego. Czas zacisnąć pasa.

Grant Ward do Kebo, „Cel w maszynie

Kampania Granta Warda – próba odbudowania terrorystycznej organizacji HYDRY podjęta przez Granta Warda, byłego członka T.A.R.C.Z.Y.

Kontekst

Ward – Wecie komu służycie? Świetnie. Zmęczyła mnie samotność, tęsknię za ekipą. Chcę więcej nazwisk.
Zbir – Hail HYDRA. Co dalej? Chaos?
Ward – Ukojenie.

Grant Ward i członkowie HYDRY, „S.O.S.: część 2

Po klęsce frakcji Daniela Whitehilla i Wolfganga von Struckera spowodowanej przez T.A.R.C.Z.Ę. i Avengersów, HYDRA doznała poważnych strat. Strucker i jego zastępca, doktor List, byli jednymi z ostatnich liderów terrorystycznej organizacji, a większa część ich wyposażenia i uzbrojenia została albo zabrana, albo wykorzystana przez Ultrona w trakcie konfliktu z Avengersami.

Tylko kilka rozproszonych po świecie odłamów HYDRY pozostało w pełni funkcjonalnych. Podczas wojny przeciwko Nieludziom, były agent T.A.R.C.Z.Y., Grant Ward, próbował pomóc Karze Palamas zemścić się na Bobbi Morse, jednak cały spisek skończył się, kiedy Ward przypadkowo zabił Karę. Jakiś czas później, agent nawiązał kontakt z niewielką frakcją HYDRY i rozkazał jej członkom odnaleźć pozostałych przywódców organizacji. Gdy nie udało im się znaleźć nazwisk liderów, Ward mianował się ich nowym przywódcą, a jego głównym zamiarem stała się odbudowa HYDRY i zniszczenie T.A.R.C.Z.Y.[1].

Przebieg

Nowi rekruci

Ci ludzie dali świadectwo krwi, bez mrugnięcia okiem. Teraz ty możesz pokazać, że twoja egzystencja ma sens, że nie jesteś balastem. Powiedz, gdzie jest dzieciak?

Grant Ward do Carmine'a, „Cel w maszynie

Ward's HYDRA Team

Żołnierze nowej frakcji Warda

Nazywając siebie „dyrektorem” HYDRY, Grant Ward czuł, że HYDRA marnowała nadarzające się okazje i przepełniona była członkami, którzy bardziej dbali o własne dobra, niż o rozwój organizacji. Jego zastępca, Kebo, dostał rozkaz znalezienia nowych członków[2], którzy musieliby udowodnić swoją wartość poprzez walkę w założonych przez niego klubach. Aby zostać członkiem nowej HYDRY, kandydat musiał zabić przeciwnika w bitwie[3]. Ward chciał upewnić się, że jego nowi pracownicy nie będą bali się o obrażenia fizyczne własnego ciała i będą w stanie stawić czoła potencjalnym zagrożeniom. Przez sześć miesięcy Kebo werbował nowych członków. Pewnego dnia Ward zebrał wszystkich wspólników, gdy postanowił porwać Carmine'a – byłego członka dawnej HYDRY – w celu uzyskania informacji o położeniu Wernera von Struckera[2].

Porwanie Wernera von Struckera

Werner – Mój ojciec...
Ward – Nic ci nie mówił i zginął w bezsensowny sposób. Zostawił cię bez odpowiedzi. [...] HYDRA jest rozbita, a my ją odbudujemy w odpowiedni sposób – siłą.

Werner von Strucker i Grant Ward, „Cel w maszynie

NotepadInformacje zawarte w tej sekcji mogą być niekompletne!

Ataki T.A.R.C.Z.Y.

Wkrótce.

Nowy sojusz

Wkrótce.

Zabójstwo Rosalind Price

Wkrótce.

Bitwa na Maveth

Wkrótce.

Następstwa

Mimo śmierci Warda, jego zwłoki zostały przejęte przez starożytnego nieczłowieka Hive'a, który dzierżąc wyrzuconą przez Coulsona protetyczną rękę zdołał opuścić Maveth w ciele mężczyzny i dostać się na Ziemię. Spotkał Gideona Malicka, któremu udało się uciec z zamku zanim został zniszczony przez T.A.R.C.Z.Ę.[4] i który zabrał osłabionego Hive'a do swojej siedziby, by mógł odzyskać siły[5].

Przypisy

  1. Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (12 maja 2015). „S.O.S.: część 2”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 22.
  2. 2,0 2,1 DJ Doyle (scenariusz) & Kevin Tancharoen (reżyseria). (6 października 2015). „Cel w maszynie”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 3. Odcinek 2.
  3. Monica Owusu-Breen (scenariusz) & Garry A. Brown (reżyseria). (13 października 2015). „Poszukiwany (Nie)człowiek”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 3. Odcinek 3.
  4. Jeffrey Bell (scenariusz) & Vincent Misiano (reżyseria). (8 grudnia 2015). „Śmierć”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 3. Odcinek 10.
  5. Monica Owusu-Breen (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (8 marca 2016). „Odbicie się od dna”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 3. Odcinek 11.