FANDOM

Jeph Loebamerykański pisarz serialowy i filmowy oraz producent wykonawczy, który jest producentem serialów „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”, „Agentka Carter”, „Inhumans”, „Runaways”, „Cloak & Dagger”, miniserialu internetowego „Agenci T.A.R.C.Z.Y.: Slingshot” oraz nadchodzących seriali „Damage Control” i „New Warriors”, a także anulowanego serialu „Most Wanted”.

Loeb jest również wiceprezesem wykonawczym i szefem telewizji Marvel Entertainment.

Biografia

Jeph Loeb urodził się 29 stycznia 1958 roku w Stamford w stanie Connecticut. Studiował na Uniwersytecie Columbia, który ukończył jako bakalaureat ze stopniem magistra w dziedzinie filmu.

Po ukończeniu studiów, Loeb zaczął pracować jako autor skryptów do seriali takich jak „Herosi” czy „Teen Wolf: Nastoletni wilkołak”. Znany jest także ze swojej pracy jako producent wykonawczy przy filmie „Komando”. Większość wyprodukowanych przez niego filmów opiera się głównie na powieściach komiksowych, do których również często pisał scenariusze. Do najsłynniejszych komiksów Loeba zaliczają się dzieła z wydawnictw Marvel Comics i DC Comics takie jak „Batman: Hush”, „Batman: Długie Halloween”, „Superman/Batman” oraz tetralogię, do której należą „Daredevil: Żółty”, „Spider-Man: Niebieski”, „Hulk: Szary” i „Captain America: White”.

28 czerwca 2010 roku, Marvel Entertainment przydzieliło Loebowi stanowisko wiceprezesa wykonawczego i szefa telewizji nowoutworzonej dywizji Marvel Television, dzięki czemu Jeph we współpracy z wydawcą Danem Buckley'em zaczął tworzyć serie, zarówno animowane, jak i filmy fabularne i seriale telewizyjne, bazujące na postaciach z szerokiego asortymentu bohaterów Marvela.

Produkcja

Producent

Ciekawostki

Linki zewnętrzne