FANDOM

Dekretem prezydenckim powołałem do życia specjalny oddział do walki z tymi pozaziemskimi zagrożeniami. Jednostka do Walki z Zaawansowanymi Zagrożeniami – ATCU – ma prawo stosować wszelkie środki jakie uzna za stosowne. Prawa natury się zmieniły, a dopóki ludzkie prawa tego nie uwzględniają, możemy tylko robić to, co uznamy za słuszne.

Matthew Ellis, „Prawa natury

Jednostka do Walki z Zaawansowanymi Zagrożeniami, znana również jako ATCU – organizacja stworzona przez rząd Stanów Zjednoczonych w celu radzenia sobie z pozaziemskimi zagrożeniami. Od czasu przypadkowego wypuszczenia mgły Terrigenu na dnie oceanu, ATCU skupiło swoje wysiłki na przechwytywaniu wszystkich nowych Nieludzi, którzy mogą spowodować potencjalne zniszczenia. Agencja w końcu przecięła swoje drogi z T.A.R.C.Z.Ą., z którą za sprawą liderki specjalnej jednostki - Rosalind Price - nawiązała sojusz. Jednakże Phil Coulson i jego agenci odkryli, że od czasu powstania, ATCU była kontrolowana przez frakcję HYDRY dowodzoną przez Gideona Malicka, który za sprawą ATCU starał się zbudować armię Nieludzi dla pradawnej istoty uwięzionej na planecie Maveth.

Po śmierci Rosalind, ATCU została oczyszczona ze szpiegów HYDRY i zaczęła służyć jako publiczna twarz nielegalnej T.A.R.C.Z.Y. Nowym dyrektorem jednostki został generał Glenn Talbot, który tym samym stał się podwładnym dyrektora Coulsona. Gdy rząd Stanów Zjednoczonych ratyfikował protokół z Sokovii, prezydent Ellis wysłał Talbota, by porozmawiał z Coulsonem o rejestracji wszystkich nieudokumentowanych wzmocnionych żołnierzy organizacji, głównie Nieludzi. Przywódcy obu grup dyskutowali na temat prawowitości samego protokołu, a gdy Phil porównał go do Listy niegdyś wykorzystywanej przez T.A.R.C.Z.Ę. i opowiedział o jej wadach, lider ATCU odpuścił.

Historia

Pierwsze misje

Dekret prezydencki

Wkrótce.

Pościg za Lincolnem Campbellem

Wkrótce.

Polowanie na Lasha

Wkrótce.

Laboratoria Endotex

Wkrótce.

Ujawnione sekrety

Wkrótce.

Zabójstwo Rosalind Price

Wkrótce.

Publiczna twarz T.A.R.C.Z.Y.

Nowy przywódca

Wkrótce.

Sympozjum w sprawie kosmicznego skażenia

Wkrótce.

Atak Watchdogs

Wkrótce.

Zniszczenie HYDRY

Wkrótce.

Protokół z Sokovii

Wkrótce.

Walka z Hive'em

Wkrótce.

Członkowie

Byli członkowie

Placówki

Wyposażenie i technologia

Bronie

Inne

Ciekawostki

  • Według Rosalind Price w szeregach ATCU istnieje dziewiętnastu agentów, którzy mają na nazwisko „Johnson”[1].

Przypisy

  1. Paul Zbyszewski (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (20 października 2015). „Diabły, które znasz”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 3. Odcinek 4.