FANDOM

James D'Arcyangielski aktor filmowy, teatralny oraz telewizyjny, który wciela się w Edwina Jarvisa w serialu „Agentka Carter”.

Biografia

James D'Arcy urodził się 24 sierpnia 1975 roku w Londynie. Uczęszczał do London Academy of Music and Dramatic Art, którą ukończył w lipcu w 1995 roku.

Pierwsze role D'Arcy'ego były niewielkimi rolami w angielskich serialach, takich jak „Dalziel i Pascoe”, „Historia Toma Jonesa, podrzutka” oraz w dramatach „Lodowy dom”, „Duch Canterville” i „Korupcja i korupcja”. Na wielkim ekranie pojawił się w 1997 roku w dramacie biograficznym „Wilde”. Uznanie krytyków zyskał jako Barnaby Caspian w „Kropce nad i” z 2003 roku. Później zyskiwał wiele innych ról kinowych i pojawił się między innymi w „Okop”, „Pan i władca: Na krańcu świata”, „Egzorcysta: Początek”, „Atlas chmur”, „Hitchcock” czy nominowanym do Oscara filmie „Dunkierka” z 2017 roku w reżyserii Christopera Nolana.

W roku 2015 roku D'Arcy otrzymał rolę w serialu „Agentka Carter”, w którym zagrał postać wiernego lokaja Howarda Starka i przyjaciela Peggy Carter. Powtórzył swoją rolę w drugim sezonie serialu w 2016 roku, a postać Jarvisa przyniosła mu popularność.

Role

Agentka Carter

Ciekawostki

Linki zewnętrzne