FANDOM

Iain De Caesteckerszkocki aktor filmowy oraz telewizyjny, który wciela się w Leo Fitza i L.M.D. Leo Fitza w serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.” i miniserialu internetowym „Agenci T.A.R.C.Z.Y.: Slingshot”.

Biografia

Iain De Caestecker urodził się 29 grudnia 1987 roku w Glasgow w Szkocji. Już jako dziecko myślał o karierze aktorskiej, mimo że jego matka dr Linda de Caestecker chciała, by został lekarzem, tak jak jego rodzice. W dzieciństwie uczęszczał na warsztaty aktorskie i kręcił krótkie filmy ze swoim bratem, w których grał główne role.

Jakiś czas później zamieszkał w Londynie i zaczął studiować w Langside College. W 2000 roku zagrał małą rolę w filmie „Wampirek”. Po tym zaczął regularnie grać w telewizji i filmach w Wielkiej Brytanii. Pojawił się między innymi w serialu „Young James Herriot” z 2011 roku i w serialu „The Fades” z tego samego roku, w którym zagrał jedną z głównych ról, a także w filmach takich jak „Shell” z 2012 roku, „Brud” z roku 2013, „Lost River” z 2014 roku oraz „Overlord”.

W listopadzie 2012 roku został obsadzony w głównej roli w amerykańskim serialu telewizyjnym „Agenci T.A.R.C.Z.Y.” jako agent Leo Fitz. Rola ta przyniosła mu dotychczasowo największą popularność.

Role

Agenci T.A.R.C.Z.Y.

Agenci T.A.R.C.Z.Y.: Slingshot

Nagrody i nominacje

Ciekawostki

  • Obsesja Leo Fitza na punkcie małp jest odniesieniem do Iaina, który w rzeczywistości uwielbia te zwierzęta.
  • Iain De Caestecker użyczył głosu alternatywnej animowanej wersji Leo Fitza, która pojawia się w serialu animowanym „Mega Spider-Man”.

Linki zewnętrzne