FANDOM

Hayley Atwellbrytyjska aktorka filmowa, teatralna oraz telewizyjna, która wciela się Peggy Carter - tytułową bohaterkę serialu „Agentka Carter”, a także postać epizodyczną serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”.

Biografia

Hayley Atwell urodziła się 5 kwietnia 1962 roku w Londynie jako jedyne dziecko Angielki Allison i Amerykanina Granta Atwella. Uczęszczała do szkoły muzyczno-teatralnej, w której ukończyła aktorstwo w roku 2005.

Atwell zadebiutowała na dużym ekranie w filmie Woody'ego Allena „Sen Kasandry” z 2007 roku jako aktorka scenowa. W 2008 roku pojawiła się w filmach „Księżna” oraz „Powrót do Brideshead”, zdobywając uznanie i wiele nominacji między innymi do British Independent Film Awards od Niezależnego Kina Brytyjskiego. Znana jest przede wszystkim z ról w serialach, takich jak „Filary Ziemi” czy „Uwięziony”.

W roku 2011 Hayley wcieliła się w postać Peggy Carter w amerykańskim filmie „Kapitan Ameryka: Pierwsze starcie”, dzięki której zdobyła większą sławę i popularność. Powtórzyła swoją role w filmie krótkometrażowym „Marvel One-Shots: Agent Carter” w 2013 roku, a następnie pojawiła się jako Peggy Carter w filmach „Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz” z 2014 roku oraz w „Avengers: Czas Ultrona” i „Ant-Man” z 2015 roku. W 2015 roku potwierdziła swój udział w serialu „Agentka Carter”, w którym po raz kolejny zagrała postać ukochanej Kapitana Ameryki, tym razem jako rola główna.

Atwell pojawiła się również epizodycznie w dwóch odcinkach serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.” - „Cienie” oraz „Skrywane sprawy”.

Role

Agentka Carter

Agenci T.A.R.C.Z.Y.

Nagrody i nominacje

  • Hayley była nominowana do nagrody Scream Award w kategorii Najlepsza Aktorka Science Fiction oraz w kategorii Przełomowy występ kobiecy za występ w filmie „Kapitan Ameryka: Pierwsze starcie”.
  • Hayley była nominowana do Saturna w kategorii Najlepsza aktorka za występ w serialu telewizyjnym „Agentka Carter”.

Ciekawostki

Linki zewnętrzne