FANDOM

Grant Douglas Ward – jeden z liderów HYDRY. Niegdyś był uśpionym agentem pracującym w szeregach T.A.R.C.Z.Y. jako specjalista o 7 poziomie dostępu. W dzieciństwie jego rodzina znęcała się nad nim, co doprowadziło do tego, że jako nastolatek próbował podpalić rodzinny dom. Grant trafił do więzienia, gdzie przebywał póki nie uwolnił go John Garrett, który zaczął szkolić go na zimnokrwistego mordercę. Wkrótce chłopak stał się bardziej lojalny wobec Garretta, niż HYDRY. Jako agent T.A.R.C.Z.Y., Ward został zwerbowany do drużyny Coulsona i udawał gburowatego oraz antyspołecznego, aby emocjonalnie przywiązać się do zespołu.

W trakcie powstania HYDRY, Ward - wciąż utrzymując swoją przykrywkę jako lojalny agent organizacji - zabił Victorię Hand. Z rozkazu Garretta chłopak ponownie dołączył do HYDRY. Mimo skrywanego uczucia do Skye, Grant wykonywał wszystkie zlecenia Johna, jednak, gdy jego ekipa przegrała bitwę w Cyberteku, Ward został zatrzymany i uwięziony przez Coulsona.

Jakiś czas później, Ward zdołał uciec drużynie Coulsona i dołączył do frakcji HYDRY pod dowództwem Daniela Whitehalla. Jednakże po śmierci przywódcy opuścił organizację wraz z Karą Palamas. Wspólnie chcieli zakończyć dawne sprawy i ruszyć dalej, ale ich misja doprowadziła do porwania agentki Bobbi Morse, którą posądzali o bycie odpowiedzialną za uszkodzenia mózgu Kary. Podczas misji, Ward przypadkowo zabił swoją ukochaną, co skutkowało ponownym przyłączeniem się do HYDRY. Tym razem Grant objął stanowisko dowódcy, a jego priorytetem stała się odbudowa terrorystycznej organizacji.

Jego misja spowodowała, że jeden z ostatnich szefów starej frakcji HYDRY, Gideon Malick, zainteresował się osobą Warda i ostatecznie po krótkim konflikcie zawarli sojusz, by zniszczyć T.A.R.C.Z.Ę. i wypełnić najstarszy i pierwotny cel HYDRY - sprowadzić starożytnego Nieczłowieka z powrotem na Ziemię. Grant został wysłany na odległą planetę Maveth, na której został zabity przez Coulsona w akcie zemsty. Jego zwłoki zostały przejęte przez starożytnego Nieczłowieka, znanego jako Hive, któremu udało się w końcu przedostać na Ziemię.

Biografia

Wczesne życie

Dzieciństwo

Young Ward tries to save Thomas

Młody Grant próbuje uratować swojego brata

Urodzony 7 stycznia 1983 roku, Grant Douglas Ward dorastał w Massachucetts i miał bardzo trudne dzieciństwo. Jego starszy brat Christian często zmuszał go do dręczenia i bicia młodszego brata Thomasa. Jego rodzice byli jeszcze gorsi. Grant posiadał też siostrę, z którą stracił kontakt.[1]

Wydarzenie, które w szczególności miało ogromny wpływ na Warda, miało miejsce w jego młodości, gdy Christian wrzucił młodszego Thomasa do studni i nie pozwolił Grantowi go uratować. Jednakże Ward ocalił Thomasa bez wiedzy starszego brata.[2]

Aresztowanie

W 1999 roku, Ward uciekł z akademii wojskowej, do której został posłany, a następnie ukradł samochód i pojechał ponad 1000 mil, aby podpalić dom swoich rodziców. Jednak chłopak nie wiedział, że w budynku przebywał jego starszy brat Christian. Mężczyzna przeżył, a w trakcie rozpraw przekonał sąd, by traktować Warda jak dorosłego i aresztować go.[3]

Spotkanie z Garrettem

Young Ward Garrett 1

Ward spotyka Johna Garretta

Wkrótce.

Trening HYDRY

Wkrótce.

Wczesna kariera w T.A.R.C.Z.Y.

Około pięć lat po ukończeniu Akademii T.A.R.C.Z.Y., Grant przez 16 miesięcy udawał rosyjskiego dyplomatę w ambasadzie w Warszawie.[4]

Po udowodnieniu swojej wartości, Ward stał się pełnoprawnym agentem, którego kariera szybko rozwinęła się pod opieką i nadzorem Garretta.[3] Wicedyrektorka Maria Hill dała chłopakowi najwyższe oceny w zakresie walki, a także najwyższe noty za szpiegostwo, dzięki czemu w klasyfikacji szpiegowskiej znalazł się tuż za agentką Natashą Romanoff. Jedynie za kontakty interpersonalne Ward uzyskał niską ocenę.[5]

W 2008 roku, Ward brał udział w walkach w Gruzji podczas powstania rebeliantów. W tym czasie nawiązał kilka kontaktów wzdłuż granicy Osetii Południowej, a jednym z nich był Yuri Dubrovsky.[6]

Misja w Paryżu

Ward on mission in Paris

Ward na misji w Paryżu

Ward wraz z zespołem agentów T.A.R.C.Z.Y. został przydzielony do misji w Paryżu. Mężczyzna musiał włamać się do sejfu należącego do międzynarodowego kryminalisty Vanchata i przejąć znajdujący się wewnątrz skarbca komunikator Chitauri, którego lokalizację opublikowała w sieci grupa hakerów znana jako Fala przypływu. Grant przebrał się za kelnera i zamaskowany podszedł do jednego z klientów, by zabrać jego kieliszek. Następnie zeskanował odciski palców pozostawione na szkle i udał się do kryjówki Vanchata, a wykorzystując talerz rentgenowski odnalazł sejf ukryty za kominkiem.

Ward in Paris

Ward opuszcza Francję

Wykorzystał zeskanowane odciski, by otworzyć drzwi skarbca i zabrać niewielki woreczek z poszukiwanym obiektem w środku. Gdy tylko się odwrócił został wykryty przez dwóch zbirów, którzy zaatakowali go. Ward został zmuszony do stoczenia walki z przeciwnikami, których szybko pokonał i opuścił mieszkanie. Skierował się na dach budynku, gdzie miał czekać na ewakuację. Kiedy dostał się na sam szczyt, podleciał śmigłowiec T.A.R.C.Z.Y., który zabrał Granta.[5]

Drużyna Coulsona

Gdy Garrett dowiedział się o tym, że Coulson zbiera drużynę agentów odpowiedzialnych za badanie niesklasyfikowanych jeszcze spraw, polecił Philowi, by Ward był częścią jego zespołu, aby rzekomo złagodzić jego szorstki charakter. W rzeczywistości Grant był wtyczką Garretta i jego głównym celem miało być odkrycie prawdy dotyczącej zmartwychwstania Coulsona, tak aby powoli umierający Garrett mógł odzyskać zdrowie za pomocą tych samych środków.

Pierwsze zadanie

Ward discuss with Hill about Rising Tide

Grant dyskutuje z Marią Hill na temat Fali przypływu

Po odzyskaniu komunikatora Chitauri z rąk Vanchata, Ward udał się do kwatery polowej, gdzie rozpoczął dyskusję z Marią Hill, która próbowała dowiedzieć się komu międzynarodowy zbir chciał sprzedać kosmiczne urządzenie. Ward zastanawiał się skąd Fala przypływu wiedziała o planowanej transakcji, skoro była jedynie zwykłą grupą hakerów. Hill stwierdziła, że po bitwie o Nowy Jork wiele rzeczy się zmieniło - na jaw wyszło istnienie obcych, półbogów i superbohaterów, a ludzie otrzymali dostęp do nieznanych im technologii, które są dla nich niebezpieczne. Kiedy mężczyzna zapytał po co konkretnie został wezwany, Maria kazała mu o to zapytać Phila Coulsona, jednak Grant, przeczytawszy raport z bitwy, wiedział, że agent Coulson zmarł jeszcze przed walką.

Ward is assigned to Coulson's team

Grant zostaje przydzielony do grupy Coulsona

Kiedy do pomieszczenia wszedł Coulson, awansował Warda na 7 poziom dostępu i powiedział mu, że dyrektor Fury upozorował jego śmierć, w celu zmotywowania Avengersów do walki z Chitauri. Agenci udali się do pomieszczenia, gdzie Hill pokazała im nagrania wideo przedstawiające „zakapturzonego bohatera” z Los Angeles, które udostępniła Fala przypływu. Grant zauważył, że hakerzy posiadali pliki przed T.A.R.C.Z.Ą., dlatego podejrzewał, że włamali się do serwerów agencji. Coulson wytłumaczył chłopakowi, że został przydzielony do nowej grupy, która ma zajmować się odnajdywaniem ludzi obdarzonych mocami i im pomagać. Ward starał się wyjaśnić, że trenowany był do pracy w pojedynkę, ale Phil, widząc jego oceny wystawione przez Marię, uważał, że nadaje się do drużyny.

Ward meets FitzSimmons

Ward spotyka FitzSimmons

Ward udał się do ogromnego hangaru, w którym znajdowała się mobilna baza, znana jako Autobus. Na pokładzie statku Grant spotkał parę naukowców Leo Fitza i Jemmę Simmons, którzy byli jego nowymi towarzyszami w grupie Coulsona. Gdy przybył Phil, wspólnie weszli do środka Autobusu, gdzie spotkali Melindę May, która poinformowała ich o zlokalizowaniu Fali przypływu i o niezwłocznym odlocie. Ward był zaskoczony, że agentka May, znana pod pseudonimem „kawaleria”, jest jedynie pilotem statku. Kiedy znaleźli się na miejscu, Grant wraz z Coulsonem znaleźli furgonetkę hakera, którym okazała się być kobieta o imieniu Skye. Agenci porwali ją i przetransportowali do pokoju przesłuchań w Autobusie, aby dowiedzieć się o lokalizacji zakapturzonego bohatera.

Ward and Coulson interrogates Skye

Ward i Coulson przesłuchują Skye

W trakcie przesłuchania, dziewczyna przypadkiem wspomniała o „Stonodze”, o której nie wiedział ani Ward ani Coulson. Grant starał się przekonać Skye, żeby wydała T.A.R.C.Z.Y. poszukiwanego bohatera, ale Phil zabrał go poza pomieszczenie i stwierdził, że chce wykorzystać serum prawdy QNB-T16. Kiedy wrócili do pokoju przesłuchań, Coulson wstrzyknął specyfik Wardowi i pozwolił Skye go przesłuchać, aby zdobyć jej zaufanie. Gdy serum przestało działać, Grant zapadł w sen i obudził się, gdy drużyna zaczęła rozpracowywać wideo z budynku, w którym przebywał zakapturzony bohater Mike Peterson. Ward był sceptycznie nastawiony do współpracy z hakerką Fali przypływu, ale w trakcie oglądania nagrania dostrzegł urządzenie Stonogi i razem z drużyną odkryli, że za kilka godzin Mike eksploduje.

Ward shoots Mike with night-night gun

Ward strzela do Mike z pistoletu na dobranoc

Kiedy Skye została porwana przez Petersona i potajemnie przekazała T.A.R.C.Z.Y. swoją lokalizację, Ward i Coulson przyjechali na miejsce i próbowali spokojnie przemówić do mężczyzny. Na dworcu Union Station, Grant próbował wytłumaczyć Mike'owi, że substancja którą zażył jest niestabilna i grozi eksplozją, ale Peterson obezwładnił go. Coulson rozkazał Wardowi udać się na górny balkon i strzelać do Mike'a, jeśli będzie to konieczne. Chłopak obserwował rozmowę Phila z grożącym wybuchem mężczyzną przez lunetę snajperki, a gdy Fitz dostarczył mu broń neutralizującą, strzelił do Mike'a i ostudził go.[5]

Obrona ekipy

Wkrótce.

Oficer prowadzący Skye

Wkrótce.

Poszukiwanie Akeli Amador

Wkrótce.

Kwestionowanie lojalności Skye

Wkrótce.

Ratunek naukowca

Wkrótce.

Infiltracja placówki Zagłady

Wkrótce.

Mroczna przeszłość

Wkrótce.

Intymny związek

Wkrótce.

Polowanie na Stonogę

Wkrótce.

Misja ratunkowa

Wkrótce.

Złe nasiona

Wkrótce.

Kolory prawdy

Wkrótce.

Nalot na Domek dla gości

Wkrótce.

Spotkanie z Asgardczykami

Wkrótce.

Polowanie na Jasnowidza

Wkrótce.

Insurekcja HYDRY

Bitwa w Węźle

Wkrótce.

Nalot na Lodówkę

Wkrótce.

„Ward należy do HYDRY”

Wkrótce.

Rozmowa ze Skye

Wkrótce.

Okropny wybór

Wkrótce.

Niepokój

Wkrótce.

Bitwa w Cyberteku

Wkrótce.

Schwytany

Wkrótce.

Samotny wilk

Wkrótce.

Więzień na Placu zabaw

Wkrótce.

Przesiadka i ucieczka

Wkrótce.

Zdrajca

Wkrótce.

Zabójstwo senatora Warda

Wkrótce.

Powrót do HYDRY

Wkrótce.

Porwanie Skye

Wkrótce.

Dotrzymanie obietnicy

Wkrótce.

Sprawa Kary Palamas

Wkrótce.

Pomóc Agentce 33

Wkrótce.

Porwanie Sunila Bakshi'ego

Wkrótce.

Ponowny werbunek do drużyny Coulsona

Wkrótce.

Znów w zespole

Wkrótce.

Zostawienie Kary

Wkrótce.

Porwanie Bobbi Morse

Wkrótce.

Tortury

Wkrótce.

Próba ucieczki Bobbi

Wkrótce.

Straszny błąd

Wkrótce.

Ponowny powrót w szeregi HYDRY

Wkrótce.

Odbudowa HYDRY

Wkrótce.

Polowanie na Wernera von Struckera

Wkrótce.

Rekrutacja Struckera

Wkrótce.

Nowy członek

Wkrótce.

Pojedynek z Hunterem i May

Wkrótce.

Nowy sojusznik

Wkrótce.

Spotkanie Malicka

Wkrótce.

Poszukiwanie skarbca

Wkrótce.

Lekcja historii HYDRY

Wkrótce.

Spotkanie z Lashem

Wkrótce.

Zabójstwo Rosalind Price

Wkrótce.

Porwanie Fitza i Simmons

Wkrótce.

Wkroczenie na Maveth

Wkrótce.

Konfrontacja z Willem Danielsem

Wkrótce.

Ostatni pojedynek

Wkrótce.

Po śmierci

Wkrótce.

Osobowość

Wkrótce.

Umiejętności

  • Wkrótce - Wkrótce.

Wyposażenie

Bronie

  • Wkrótce - Wkrótce.

Inne wyposażenie

  • Wkrótce - Wkrótce.

Relacje

Wkrótce.

Występy

Wkrótce.

Ciekawostki

  • Wkrótce.

Przypisy

  1. Monica Owusu-Breen (scenariusz) & Vincent Misiano (reżyseria). (22 kwietnia 2014). „Jedyne światło w ciemności”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 19.
  2. Monica Owusu-Breen (scenariusz) & Jonathan Frakes (reżyseria). (19 listopada 2013). „Studnia”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 8.
  3. 3,0 3,1 Jeffrey Bell (scenariusz) & Roxann Dawson (reżyseria). (6 maja 2014). „Zbieranina”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 21.
  4. Paul Zbyszewski, DJ Doyle (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (25 kwietnia 2014). „Nic osobistego”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 20.
  5. 5,0 5,1 5,2 Joss Whedon, Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Joss Whedon (reżyseria). (24 września 2013). „Pierwsze zadanie”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 1.
  6. Jed Whedon, Maurissa Tancharoen, Jeffrey Bell (scenariusz) & David Straiton (reżyseria). (1 października 2013). „Obiekt 0-8-4”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 2.

Linki zewnętrzne

Zobacz też

ve AGENCI T.A.R.C.Z.Y.
Ward S3 3
Grant Ward