FANDOM

Stub Ten artykuł jest aktualnie edytowany przez użytkownika WindMarine12.
Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. Dopuszcza się edycję drobnych błędów interpunkcyjnych i ortograficznych.
  • W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub użytkownikiem WindMarine12.
  • Na tej stonie nie dokonano edycji od 1378 godzin. Komunikat może być przestarzały lub nie został usunięty przez użytkownika WindMarine12 po dokonaniu zmian.
Simmons – Byłeś z nim w bunkrze. Widziałeś coś dziwnego?
Fitz – Wszystko było dziwne...

Jemma Simmons i Leo Fitz, „Przytakiwacze

Domek dla gości, znany też jako Guest House – dawna, ściśle tajna placówka położona w niejawnym miejscu. Magazyn niegdyś związany był z Naukowymi Rezerwami Strategicznymi, a później z T.A.R.C.Z.Ą., która zmieniła miejsce w schron badawczy, gdzie rozpoczęto projekt T.A.H.I.T.I..

Cała placówka została zniszczona przez mechanizm bezpieczeństwa, który został aktywowany przez agentów Phila Coulsona, Johna Garretta, Leo Fitza oraz Granta Warda, którzy poszukiwali leku dla krytycznie rannej Skye.

Historia

Fundamenty

Domek dla gości był silnie ufortyfikowaną placówką położoną wewnątrz góry około 17 mil na północny zachód od bliżej nieokreślonej lokacji w Ameryce Północnej. Magazyn służył jako bunkier podczas II wojny światowej, a później został zmodernizowany przez Naukowe Rezerwy Strategiczne. Placówka nie została oficjalnie wycofana z użytku, choć została uszkodzona przez aktywność sejsmiczną w połowie 1950 roku[1].

Projekt T.A.H.I.T.I.

GH library entry

Wpis w archiwum T.A.R.C.Z.Y.

W 1950 roku Domek dla gości został oficjalnie odłączony od jurysdykcji T.A.R.C.Z.Y., ale dyrektor Nick Fury w jego wnętrzu powołał do życia projekt T.A.H.I.T.I., którego nadzorcą był Phil Coulson. Program miał na celu opracowanie sposobu uratowania śmiertelnie rannego Avengera[2].

Pozaziemskie zwłoki, odebrane z rąk HYDRY przez Naukowe Rezerwy Strategiczne, zostały przeniesione do placówki[3]. Liczne eksperymenty na kosmicznym ciele, udowodnił, że niektóre płyny posiadają liczne właściwości, dlatego zostały odprowadzone z martwego korpusu wprost do fiolek, aby utworzyć różne leki - w tym GH.325, który był w stanie w pełni zregenerować komórki użytkownika[1].

Sześciu agentów T.A.R.C.Z.Y., w tym Rebecca Stevens i Cameron Klein, zgłosiło się do projektu T.A.H.I.T.I. w celu wyleczenia swoich przypadłości. Ochotników przetransportowano do Domku dla gości, gdzie wstrzyknięto im odpowiednie leki.

Coulson przeprowadzał wywiad z każdym z pacjentów i początkowo nie zaobserwował żadnych oznak niepokoju w postaci efektów ubocznych, dlatego po upływie okresu obserwacji, agent zlecił natychmiastowe zwolnienie zdrowych pacjentów. Jednakże tuż przed podpisaniem papierów pacjentki Stevens, zachowanie poddanych doświadczeniom agentów zmieniło się i zaczęły uwydatniać się skutki uboczne medycznych procedur. Przede wszystkim pacjenci przystąpili do niekontrolowanego pisania dziwnych symboli, ale pojawiły się też inne efekty, takie jak hipergrafia, afazja, katatonia lub głęboka psychoza.

Jeden z badanych agentów - Sebastian Derik - zachował swój zdrowy rozsądek, jednak nie uchronił się od niepożądanych efektów ubocznych. Mężczyzna wytatuował nieznane symbole na własnym ciele, ponieważ sądził, że ból pomógł mu zrozumieć ich znaczenie.

Coulson skonsultował sytuację z doktor Goodman, jedną z członków medycznego personelu odpowiedzialnego za projekt, i starał się zamknąć program, ze względu na degeneracyjne skutki zaobserwowane u pacjentów. Goodman próbowała przekonać Phila o znaczeniu całego projektu, dlatego stworzyła teorię, wedle której kosmita, który jest źródłem wytworzonych leków, wszczepia swoje wspomnienia w umysły agentów poddanych eksperymentom poprzez materiał genetyczny wykorzystany w serum GH.325.

Hank Thompson T.A.H.I.T.I.

Robot neurochirurgiczny kasuje wspomnienia Camerona Kleina

Dr. Goodman zaproponowała, by wymazać wspomnienia każdego pacjenta, który wziął udział w projekcie T.A.H.I.T.I. i obdarzyć ich nowymi tożsamościami, tak żeby mogli prowadzić spokojnie życie. Coulson niechętnie się zgodził i zezwolił na procedury, które miały uratować pacjentów. Z pomocą robotycznego asystenta specjalizującego się w mikro-chirurgii, naukowcy pomyślnie wszczepili agentom nowe wspomnienia, mimo że proces zaszczepiania ich był bardzo traumatyczny dla pacjentów.

Agent Coulson żałował swoich decyzji i swojego zaangażowania w projekt, gdy patrzył jak świadomi operacji pacjenci leżeli na stołach operacyjnych z otwartymi czaszkami, a robot dokładnie usuwał i wszczepiał wspomnienia do mózgu w trakcie przerażającego procesu[4]. Zlecił zamknięcie projektu, wiedząc o efektach stosowanych procesów medycznych[2].

Wkrótce po śmierci Phila, ciało agenta zostało przetransportowane do Domku dla gości pod bezpośrednim rozkazem ze strony Nicka Fury'ego, aby wskrzesić go za pomocą różnych procedur zawartych w projekcie T.A.H.I.T.I.. W celu zapewnienia Philowi przetrwania całej operacji, Fury zatrudnił doktora Streitena, doktor Goodman i innych specjalistów, którzy doprowadzili do zmiany pamięci agenta oraz do skasowania wspomnień z bolesnych procesów. Wszczepiono mu nowe wspomnienia, według który był na urlopie wypoczynkowym na pięknej plaży w Tahiti[5].

Zniszczenie

Wkrótce.

Postacie

Znani mieszkańcy/pracownicy

Znani goście

Występy

Agenci T.A.R.C.Z.Y.

Sezon 1

Sezon 2

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Jeffrey Bell (scenariusz) & Bobby Roth (reżyseria). (4 marca 2014). „T.A.H.I.T.I.”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 14.
  2. 2,0 2,1 Paul Zbyszewski, DJ Doyle (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (25 kwietnia 2014). „Nic osobistego”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 20.
  3. Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Vincent Misiano (reżyseria). (23 września 2014). „Cienie”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 1.
  4. Craig Titley (scenariusz) & Vincent Misiano (reżyseria). (11 listopada 2014). „Pismo na ścianie”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 7.
  5. Paul Zbyszewski, Brent Fletcher (scenariusz) & Kevin Hooks (reżyseria). (7 stycznia 2014). „Magiczne miejsce”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 11.

Zobacz też