FANDOM

Stub Ten artykuł jest aktualnie edytowany przez użytkownika WindMarine12.
Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. Dopuszcza się edycję drobnych błędów interpunkcyjnych i ortograficznych.
  • W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub użytkownikiem WindMarine12.
  • Na tej stonie nie dokonano edycji od 2679 godzin. Komunikat może być przestarzały lub nie został usunięty przez użytkownika WindMarine12 po dokonaniu zmian.

Chcę żeby Nieludzie działali wspólnie z T.A.R.C.Z.Ą., zobaczyli, że mogą zmienić świat.

—Daishy Johnson, „Cel w maszynie

Daisy Johnson, dawniej znana jako Skye, a prawnie znana pod nazwiskiem Mary Sue Poots – genialna hakerka i agentka T.A.R.C.Z.Y. Jest córką Calvina L. Johnsona, doktora pracującego w Chinach oraz Jiaying, kobiet z rasy Nieludzi, która została zabita przez HYDRĘ wkrótce po przyjściu na świat Daisy. Dorastając jako sierota, dziewczyna przyjęła imię Skye i dołączyła do grupy „haktywistów” znanej jako Fala przypływu, dzięki której mogła wyjawić światu istnienie obcych, superbohaterów oraz półbogów na świecie. Kiedy pojawiła się na radarze T.A.R.C.Z.Y., Phil Coulson zwerbował ją do swojej drużyny. Jednakże prawdziwym powodem, dla którego dziewczyna dołączyła do agencji było dążenie do odkrycia prawdy o swoich rodzicach. Przyłączyła się do zespołu jako konsultant, jednak z biegiem czasu zyskała miano pełnoprawnego członka T.A.R.C.Z.Y. Wraz z drużyną brała udział w poszukiwaniu „Jasnowidza” oraz członków projektu Stonoga, a w trakcie powstania HYDRY Skye odkryła, że jej przyjaciel i członek ekipy Coulsona - Grant Ward - jest zdrajcą i uśpionym agentem. Z pomocą Skye, T.A.R.C.Z.A. odniosła zwycięstwo, wygrywając ostateczną bitwę z Jasnowidzem, którym był John Garrett.

Kiedy Phil Coulson został nowym dyrektorem T.A.R.C.Z.Y., Skye, razem z resztą zespołu, przystąpiła do odbudowy organizacji. Przez kolejne kilka miesięcy kontynuowała misję zatrzymania odłamów HYDRY, co doprowadziło ją do okrycia prawdy o swoim pochodzeniu. W końcu dziewczyna spotkała swojego ojca, który okazał się być przestępcą, a z biegiem czasu dowiedziała się o kosmicznym pochodzeniu matki. Wystawiona na działanie mgły Terrigenu wyzwoliła swój ukryty potencjał i zyskała zdolności manipulacji wibracjami, co uczyniło z niej Nieczłowieka i wyłączyło z czynnej służby w agencji. Aktywowanie uśpionych mocy przykuło uwagę innych Nieludzi, a gdy inna frakcja T.A.R.C.Z.Y. dowodzona przez Roberta Gonzalesa zaatakowała ją, obdarzony zdolnościami Gordon ocalił ją i przeniósł do Zaświatów, gdzie pod okiem swojej matki lepiej zrozumiała swoje umiejętności. Później Daisy odegrała olbrzymią rolę w wojnie z Nieludźmi, w trakcie której na jaw wyszły złe zamiary Jiaying.

Po odniesieniu zwycięstwa w wojnie, Skye zaczęła używać swojego oryginalnego imienia. Stała się pierwszym rekrutem, a zarazem liderem specjalnego zespołu obdarzonych mocami ludzi, który został stworzony przez dyrektora Coulsona. Rozpoczęła ścisłą współpracę z Alphonso Mackenzie'em, a ich głównym zdaniem stało się odszukiwanie nowych Nieludzi. Agentka Johnson w końcu otrzymała swój oddział Tajnych Wojowników, który poprowadziła w bitwie przeciwko HYDRZE. Podczas jednej z misji drużyny Nieludzi, starożytny Nieczłowiek, znany jako Hive, przejął kontrolę nad umysłem Daisy i wykorzystał ją, by kontynuować swój plan podboju świata. Przez kilka dni była prawą ręką Hive'a, dopóki armia Nieludzi, którą wspólnie budowali, nie wpadła w pułapkę, która spowodowała, iż Lash wyzwolił Johnson spod wpływu mrocznego Nieczłowieka, jednocześnie poświęcając się. Trauma spowodowana tymi wydarzeniami w połączeniu z bohaterskim poświęceniem się Lincolna Campbella sprawiły, że Johnson opuściła T.A.R.C.Z.Ę. i stała się samozwańczym stróżem prawa oraz przyjęła pseudonim Quake.

Biografia

Wczesne życie

Calvin and newborn Daisy

Fotografia nowo narodzonej Daisy i jej ojca

Urodzona w małej chińskiej wiosce w prowincji Hunan w ciepłą letnią noc 2 lipca 1988, Daisy była córką Jiaying - kobiety, posiadającej gen Nieludzi, który obdarzył ją zdolnością długowieczności - oraz Calvina Johnsona, doświadczonego lekarza.[1] Wkrótce po narodzinach dziewczynki, grupa żołnierzy HYDRY napadła miasteczko i porwała mieszkańców, w tym matkę Daisy. Jiaying została przetransportowana do Austrii do fortecy generała HYDRY Wernera Reinhardta. Mężczyzna przeprowadził na kobiecie wiwisekcję, aby zdobyć jej nadzwyczajną krew i organy w celu zdobycia zdolności długowieczności, a martwe ciało porzucił w lesie, gdzie odnalazł je Calvin[2], który popadł w stan skrajnej wściekłości.

Podczas gdy Zabo zmasakrował agentów HYDRY w trakcie poszukiwania swojej córki, Daisy została odnaleziona przez oddział T.A.R.C.Z.Y., który został wysłany, aby zbadać wyrządzoną masakrę. Agenci oznaczyli niemowlę kodem „0-8-4”, jednak drużyna została zabita przez wściekłego Calvina, co skłoniło agencję do wysłania wsparcia w postaci zespołu, składającego się z Richarda Lumley'a, Lindy Avery i trzech innych żołnierzy. Na miejscu pracownicy T.A.R.C.Z.Y. znaleźli niemowlę śpiące w ramionach martwego agenta.[3][4]

Po powrocie do Stanów Zjednoczonych, inni członkowie drużyny, która ocaliła Daisy, zaczęli być eliminowani. Żeby zapewnić jej bezpieczeństwo, dziecko zostało przekazane przez Avery do sierocińca Świętej Agnieszki, gdzie nadano jej imię Mary Sue Poots[5], a z biegiem lat przenoszoną ją do różnych domów zastępczych.[3] Ojciec dziewczyny wciąż nieustępliwie poszukiwał swojej córki.

Kiedy miała dziewięć lat mieszkała z rodziną Brodys, którą zaczęła lubić, jednak wkrótce została ponownie wysłana do sierocińca.[6] Ponieważ nie lubiła swojego imienia, zmieniła je na Skye, a gdy dorosła została ekspertem komputerowym i usunęła wszystkie oficjalne dane o swojej poprzedniej tożsamości Mary Sue Poots.[5]

Redacted

Pliki T.A.R.C.Z.Y. dotyczące młodości Skye

Jej obsesja związana z odnalezieniem prawdy o swoich biologicznych rodzicach spowodowała ucieczkę dziewczyny i przyłączenie się do grupy komputerowych aktywistów, znanej jako Fala przypływu. Skye podzielała poglądy na temat wolności i dostępności informacji głoszone przez grupę hakerów. Wkrótce dziewczyna poznała Milesa Lydona, z którym zaangażowała się w miłosny związek.

Skye spędziła dwa lata, żyjąc w swojej furgonetce i używając swoich zdolności do wyjawiania tajnych danych do publicznej wiadomości, aby znaleźć informacje o rodzicach. Jednakże jedynym dowodem jakim znalazła na ich temat był ocenzurowany dokument T.A.R.C.Z.Y. Za sprawą tego znaleziska postanowiła zinfiltrować agencję.[7]

T.A.R.C.Z.A.

Rekrutacja

Skye talks with Mike

Skye rozmawia z Mike'em

Badając w Los Angeles pogłoski o czymś szerzej znanym jako „Stonoga”, Skye była świadkiem wypadku, w trakcie którego pojawił się zakapturzony bohater. Nagrała cały incydent, a materiał wideo opublikowała w sieci i tym samym zostawiła ślady, dzięki którym T.A.R.C.Z.A. mogłaby ją wytropić. Dziewczyna śledziła mężczyznę i postanowiła spotkać się z nim w lokalnej restauracji. W barze doradziła Michaelowi Petersonowi, by uważał na T.A.R.C.Z.Ę. i jej metody pracy, a także zasugerowała mężczyźnie, żeby wziął sprawy w swoje ręce, ujawnił się i stał się superbohaterem. Mike odrzucił jej propozycję i opuścił bar, jednak Skye zdołała skrycie ukraść mu prawo jazdy. Tuż po spotkaniu z Mike'em, Skye próbowała nadać kolejny komunikat w imieniu Fali przypływu, ale została namierzona i porwana przez dwóch agentów T.A.R.C.Z.Y., Coulsona i Warda, którzy poszukiwali zakapturzonego herosa w celu zapewnienia mu bezpieczeństwa.

CoulsonWard captures Skye

Skye zostaje aresztowana przez T.A.R.C.Z.Ę.

Agenci przetransportowali dziewczynę do Autobusu, gdzie zaczęli ją przesłuchiwać i zadawać pytania dotyczące Petersona. Dziewczyna niebyła chętna do współpracy, ale przypadkowo wspomniała w rozmowie o „Stonodze”, o której nie słyszeli agenci. W trakcie interrogacji Coulson zyskał zaufanie Skye, dzięki podaniu Wardowi serum prawdy i pozwoleniu hakerce przesłuchać go. Dziewczyna zgodziła się pomóc zespołowi odnaleźć Mike'a, który pod wpływem tajemniczego specyfiku miał eksplodować. Przekazała T.A.R.C.Z.Y. skradziony dokument Mike'a, dzięki czemu agencja zdobyła więcej informacji o poszukiwanym. Kiedy okazało się, że nagranie z monitoringu tajnego laboratorium, które mogło dostarczyć istotnych informacji w sprawie było uszkodzone, Skye poinformowała, że posiada zapisy z kamer w swojej furgonetce.

Skye deletes Mike's files

Skye usuwa pliki Petersona

Razem z agentką May została wysłana, by odzyskać potrzebne materiały, ale gdy udało jej się przesłać pliki, zjawił się Peterson, porwał Skye i zabrał ją do Union Station. Poprosił ją, by wymazała wszelkie dane na jego temat, ponieważ planował uciec pociągiem ze swoim synem. Skye skasowała wszelkie pliki o Petersonie i wykorzystując sytuację ponownie włamała się do T.A.R.C.Z.Y., aby przekazać agentom swoje położenie. Gdy zjawiła się T.A.R.C.Z.A., Mike porwał Skye na dworzec, gdzie starał się zgubić agentów w tłumie. Dziewczyna zdołała wyrwać się Mike'owi, ale nie na długo. Gdy próbowała przekonać go, że T.A.R.C.Z.A. mu pomoże, zjawił się skorumpowany policjant, który strzelił do Petersona, zrzucając go z wyższego poziomu, a następnie chciał strzelić do Skye, jednak został powstrzymany przez May. Hakerka podbiegła do Coulsona, który rozmawiał z Petersonem i starał się go uspokoić. T.A.R.C.Z.A. zdołała opanować sytuację i przechwycić oraz zneutralizować grożącego wybuchem Mike'a. Później, gdy razem z Philem Skye oddała syna Mike'a pod opiekę ciotki, dziewczyna otrzymała od agenta propozycję dołączenia do jego zespołu, którą przyjęła.[8]

Nauka współpracy

Skye is moving out from her van

Skye wyprowadza się ze swojego vana

Skye musiała opuścić swoją furgonetkę i przeprowadzić się do Autobusu, po którym oprowadzili ją Fitz i Simmons. Agenci przyjęli dziewczynę do grupy w postaci konsultanta, a gdy otrzymali zgłoszenie o obiekcie „0-8-4”, wszyscy razem udali się do Peru. Skye szybko dostrzegła problemy występujące między członkami zespołu, które utrudniały im pracę w terenie. Wspólnie z Fitzem i Simmons, dziewczyna obserwowała jak krasnale kierowane przez młodych naukowców badały nieznany obiekt. Gdy zjawili się peruwiańscy żołnierze na czele z Camillą Reyes, Ward wszedł do świątyni i wdał się w krótką sprzeczkę z hakerką, którą przerwało przybycie rebeliantów. Agenci zdołali uciec ze strefy walki i wrócić na pokład Autobusu. W laboratorium Skye wzięła udział w kłótni całej drużyny, którą przerwał Coulson. Po sporze, dziewczyna chciała przeprosić Warda, ale gdy zobaczyła jego ranę postrzałową zaczęła się martwić i stwierdziła, że rana była przyczyną jego gniewu. Komendant Reyes wraz ze swoimi żołnierzami zdradziła drużynę Coulsona i przejęła kontrolę nad Autobusem. W obliczu zagrożenia, ekipa odłożyła na bok kłótnie i szybko nawiązała współpracę. Gdy doszło do konfrontacji, Skye starała się odzyskać obiekt 0-8-4, który aktywowany rozdarł bok samolotu. Dziewczyna wykorzystała składany ponton do załatania dziury i ostatecznie drużynie udało się wyjść cało z opresji.

Ekipa udała się do Procy, żeby obejrzeć proces wystrzelenia niebezpiecznego urządzenia na Słońce. W trakcie świętowania zwycięstwa, Skye otrzymała wiadomość od Fali przypływu i zdecydowała się nie zrywać współpracy z grupą hakerów.[9]

Pierwsza misja w terenie

Skye and Quinn

Skye rozmawia z Ianem Quinnem

Zdając sobie sprawę z tego, że T.A.R.C.Z.A. nie jest taka zła, jak początkowo wierzyła, Skye postanowiła zdobyć własną pozycję w szeregach agencji, dlatego zgłosiła się na ochotnika do tajnej misji na Malcie. Udało jej się zdobyć zaproszenie na przyjęcie organizowane przez miliardera Iana Quinna, który porwał naukowca T.A.R.C.Z.Y. Franklina Halla. Quinn przyłapał hakerkę na próbie kradzieży dokumentów z jego biura, ale dziewczynie udało się przekonać go, że planuje zdradzić T.A.R.C.Z.Ę. Kłamstwo pozwoliło jej wejść do pokoju, z którego dyskretnie aktywowała urządzenie, dzięki któremu Fitz wyłączył zabezpieczenia rezydencji i Coulson oraz Ward mogli wtargnąć do akcji. Później Skye wydostała się z willi z Grantem, zaraz po tym, jak Phil został zmuszony do zabicia porwanego naukowca, planującego zniszczenie całej wyspy.

Po udanym zadaniu, Skye postanowiła zaangażować się w trening bojowy, a Ward został jej oficerem prowadzącym, z którym rozpoczęła szkolenie w walce wręcz, a także w posługiwaniu się bronią.[6]

Konflikt lojalności

Wkrótce.

Pogłębiająca się tajemnica

Wkrótce.

Misja odbicia Coulsona

Wkrótce.

Wyjawienie prawdy

Wkrótce.

Tajemnicza broń

Wkrótce.

Postrzelenie

Wkrótce.

Rozwiązywanie zagadki

Wkrótce.

Powrót HYDRY

Wkrótce.

Pościg za Deathlokiem

Wkrótce.

Prześwietlenie

Wkrótce.

Zdrada

Wkrótce.

Agentka Skye

Nowy początek

Wkrótce.

Tworzenie więzi

Wkrótce.

Odnalezienie ojca

Wkrótce.

Informacje od Warda

Wkrótce.

Pomaganie Coulsonowi

Wkrótce.

Poszukiwanie miasta Kree

Wkrótce.

Ochranianie Rainy

Wkrótce.

Terrigeneza

Wkrótce.

Po obserwacją

Wkrótce.

Sekret

Wkrótce.

Sesja terapeutyczna

Wkrótce.

Chatka w lesie

Wkrótce.

Spotkanie z innymi

Wkrótce.

Gordon

Wkrótce.

Lincoln

Wkrótce.

Jiaying

Wkrótce.

Najpiękniejszy dzień

Wkrótce.

Powrót do T.A.R.C.Z.Y.

Wkrótce.

Atak na Arktyczną placówkę badawczą HYDRY

Wkrótce.

Wojna przeciwko Nieludziom

Powrót do Zaświatów

Wkrótce.

Przybycie T.A.R.C.Z.Y.

Wkrótce.

Zasadzka

Wkrótce.

Śmierć Rainy

Wkrótce.

Kontratak

Wkrótce.

Straszny wybór

Wkrótce.

Pożegnania

Wkrótce.

Tworzenie zespołu

Wkrótce.

Ratunek Joey'ego Gutierreza

Wkrótce.

Potwór

Wkrótce.

Powrót doktora Garnera

Wkrótce.

Otwieranie portalu

Wkrótce.

Poszukiwania Lincolna

Wkrótce.

Polowanie na Lasha

Wkrótce.

Transportowanie Frye'a

Wkrótce.

Śledzenie Banksa

Wkrótce.

Wycieczka Zefirem Jeden

Wkrótce.

Hakowanie ATCU

Wkrótce.

Tajni Wojownicy

Atak na zamek HYDRY

Wkrótce.

Misja w Bogocie

Wkrótce.

Szczepionka

Wkrótce.

Pożegnanie z przyjaciółmi

Wkrótce.

Konfrontacja z Watchdogs

Wkrótce.

Wizja przyszłości

Wkrótce.

Zdobywanie informacji

Wkrótce.

Infekcja Hive'a

Pierwsza misja Tajnych Wojowników

Wkrótce.

Awantura w Placu Zabaw

Wkrótce.

Porwanie Holdena Radcliffe'a

Wkrótce.

Walka z Mackiem

Wkrótce.

Wyzwolona

Wkrótce.

Wybaczenie

Wkrótce.

Ucieczka Hive'a

Wkrótce.

Daisy kontra Hive

Wkrótce.

Ucieczka z modułu

Wkrótce.

Poświęcenie Lincolna

Wkrótce.

Quake

Wkrótce.

Osobowość

Początkowo, Skye była pewną siebie kobietą z obsesją na punkcie superbohaterskiej kultury oraz tajnych organizacji i spisków, które były do niej zaliczane. Jest drażliwa i potrafi przegadać każdego, dzięki swojej opanowanej, nie dającej się wyprowadzić z równowagi naturze. Jednakże po konflikcie z Johnem Garrettem, Skye stała się bardziej zdystansowana, powściągliwa w swoich słowach i w czynach i zaczęła brać swoją rolę członka nowej T.A.R.C.Z.Y. Coulsona bardziej poważnie.

Pierwotnie, Skye postrzegała T.A.R.C.Z.Ę. jako rządową organizację pełną tajemnic, utrzymywaną w stylu słynnego Wielkiego Brata i konwencji powieści „Rok 1984”. Gdy organizacja upadła, dziewczyna dostrzegła jej rolę w obronie prawa i utrzymywaniu porządku na świecie. Obecnie, Skye uważa T.A.R.C.Z.Ę. Coulsona jako swoje nowe życie, a całą drużynę jako rodzinę, dla której jest zdolna do poświęceń.

Emocjonalnie, Skye głęboko kocha swoich przyjaciół i martwi się o ich dobre samopoczucie. Żywi głęboką urazę do Granta Warda za zdradę ekipy. Gdy dowiedziała się, że Jemma była kretem w szeregach HYDRY, Skye martwiła się o przyjaciółkę do tego stopnia, że musiała być uspokajana przez Melindę, która uświadomiła jej, że Simmons nic nie będzie. Zauważyła także, że z Coulsonem było coś nie tak, gdy potrzebował pomocy z Słowami Stworzenia, mimo że oprócz niej samej i May nikt tego nie dostrzegł.

Po przejściu terrigenezy, Skye była przerażona swoimi nowymi mocami i bała się reakcji przyjaciół, w szczególności Jemmy, która rozwinęła w sobie nienawiść do jednostek z umiejętnościami po spotkaniu z przemienioną Rainą. Mimo prób powrotu do akcji w terenie, Skye musiała postrzelić samą siebie I.C.E.R.-em, aby powstrzymać swoje moce. Gdy starała się stłumić swoje zdolności, żeby nie wywołać większych szkód, przypadkowo w procesie zraniła samą siebie. Po ucieczce z Gordonem i spotkaniu z Lincolnem oraz Jiaying, dziewczyna powoli zaczęła akceptować swoje nadnaturalne kompetencje, ale gdy dowiedziała się od matki o swym prawdziwym dziedzictwie, była w szoku. Stała się też bardziej wyrozumiała i współczuła wobec ojca, Calvina Zabo, mimo złych uczynków, których dopuścił się w przeszłości. Mimo tego, wciąż pozostała lojalna Coulsonowi, co pokazała, gdy nalegała, by Gordon przeteleportował ją do T.A.R.C.Z.Y., żeby mogła uratować Lincolna i Deathloka.

Po stopniowym akceptowaniu nowego stanu bycia oraz przybrania swojego prawdziwego imienia, Daisy zaangażowała się w pomoc nowym Nieludziom poznać ich nowo odkryte zdolności i dać do zrozumienia, że mogą coś zmienić wspólnie z T.A.R.C.Z.Ą. W związku z tym, stała się bardziej emocjonalna, gdy widziała swoich pobratymców umieszczanych w hipostazie, traktowanych jako ofiary choroby lub prześladowanych przez innych. Wydawać by się mogło, że stało się to bezpośrednią przyczyną wypracowania w jej osobowości bezwzględnych skłonności, które wykazała, gdy przesłuchiwała podejrzanego zwolennika Watchdogs, zastraszając go przy pomocy swoich mocy. Twierdziła przy tym, że Watchdogs i ich zwolennicy wyzbyli się swoich praw obywatelskich, gdy zaczęli szerzyć nienawiść wobec Nieludzi.

Po wyzwoleniu się spod kontroli Hive'a, Daisy zaczęła odczuwać wstręt do samej siebie i obwiniała się o wszystkie czyny, do wykonania których zmusił ją mroczny Nieczłowiek. Nieugięcie sądziła, że powinna zostać ukarana za to, co zrobiła i nie chciała słuchać przebaczenia od innych. Była nawet gotowa popełnić samobójstwo, spełniając wizję Charlesa Hintona dotyczącą śmierci jednego z członków T.A.R.C.Z.Y. Próbie odebrania sobie życia zapobiegła śmierć Lincolna, który poświęcił się z Daisy. Trauma po utracie ukochanego mężczyzny w połączeniu z druzgocącymi skutkami długotrwałego przebywania pod kontrolą Hive'a spowodowały, że dziewczyna zdecydowała się opuścić T.A.R.C.Z.Ę. i działać na własną rękę jako Quake.

Umiejętności

Moce

Daisy jest Nieczłowiekiem, który osiągnął szczyt swojego genetycznego potencjału po przejściu przez proces terrigenezy, który obdarował ją także nadzwyczajnymi umiejętnościami.

Skye manipulating water

Daisy manipuluje drganiami w cząsteczkach wody

  • Manipulacja wibracjami - Po przejściu terrigenezy, Daisy zyskała zdolności manipulowania i zwiększania wibracji, które mogą powodować skutki, takie jak trzęsienia ziemi oraz fale uderzeniowe. Według Gordona i Jiaying, dziewczyna jest w stanie wyczuć i dopasować się do energii drgań wszystkiego, co znajduje się wokół niej. Wibracje są ściśle połączone z rytmem serca Daisy, dlatego łatwo może stracić kontrolę nad mocą, gdy jej tętno wzrasta. Ciało dziewczyny jest w stanie wytrzymać proces wzmacniania i wyzwalania intensywnych fal wibracji, jednakże próbując forsować uwewnętrznianie mocy lub powstrzymywać swoje zdolności, Daisy może nadmiernie obciążyć swoje ciało, przez co zacznie otrzymywać obrażenia wewnętrzne, takie jak pękanie żył, łamanie się kości, czy inne poważne konsekwencje wstrzymywania silnych drgań. Gdy mocno skoncentruje się i skupi swoją energię, jej moce wzrastają do tego stopnia, że potrafi stworzyć zarówno niewidzialne bariery jak i potężne ogłuszające podmuchy czystej siły.
    Po nauczeniu się kontrolowania swoich umiejętności dzięki Jiaying, Johnson zyskała większą swobodę w używaniu ich i nie traciła już nad nimi kontroli. Podczas szturmu na placówkę HYDRY, Daisy efektownie użyła swoich mocy, aby pokonać przeciwników, a następnie wykorzystała je, aby wznowić pracę serca Lincolna Campbella.
    W trakcie wojny przeciwko Nieludziom Johnson spowodowała, że pistolet atakującego ją mężczyzny eksplodował, a nieco później pokonała Melindę May potężnym wstrząsem. Użyła podmuchu wstrząsu ponownie podczas konfrontacji z Jiaying i za jego pomocą zepchnęła Quinjet wypełniony kryształami terrigenu do oceanu, mimo że jej energia życiowa została w większym stopniu wchłonięta przez Jiaying.
    Kilka miesięcy po wojnie, Daisy nauczyła się projektować swoje fale wstrząsowe w bardziej skupiony sposób, dzięki czemu mogła wysłać pojazd w powietrze. Opanowała również zdolność, dzięki której jest w stanie niszczyć obiekty, co ukazała podczas pierwszego spotkania z Lashem, gdy roztrzaskała podłogę nad wrogiem i posłała go piętro niżej.
    Ponieważ dźwięk to wibracje cząsteczek powietrza, Daisy jest wrażliwa na dźwięki, których inni ludzie nie mogą usłyszeć. Na przykład, gdy Monolit został aktywowany w zamku w Anglii, dziewczyna słyszała wysokie dźwięki, których nie odbierała cała reszta zespołu.
    Gdy znajdowała się pod kontrolą Hive'a, Daisy stała się mniej powściągliwa w stosunku do używania swoich mocy w niszczycielski i śmiertelny sposób. Zabiła Gideona Malicka, miażdżąc jego czaszkę falami uderzeniowymi, a później wywołała ogromne trzęsienie ziemi, które cięzko uszkodziło Plac zabaw. Od czasu infekcji przez Hive'a, do czasu uwolnienia spod jego wpływów przezLasha, Johnson używała swoich mocy, by ograniczyć oddychanie Fitzowi, połamać kości i złamać kręgosłup jednemu z Żniwiarzy Kree, a także próbowała wysadzić serce Macka przez spowodowanie małego trzęsieni ziemi w jego ciele. Podczas walki z Hive'em, wykazała się większą biegłością w korzystaniu ze swojej mocy w walce w zwarciu. Po opuszczeniu T.A.R.C.Z.Y., Johnson zwiększyła poziom kontroli nad swoimi kompetencjami do tego stopnia, że była w stanie wykorzystać fale uderzeniowe do stworzenia odrzutu, który uniósł ją w powietrze.

Zdolności

  • Umiejętności hakerskie - Daisy jest znakomitą hakerką komputerową, posiadającą szeroki zakres kontaktów dzięki przynależności do Fali przypływu. Na wielu misjach, umiejętności te wykorzystywane były do zbierania danych wywiadowczych oraz interpretacji plików. Phil Coulson przydzielił ją do zadania związanego z Jasnowidzem, bo twierdził, że dziewczyna „widzi rzeczy w wyjątkowy sposób” i jest ekspertem w rozpoznawaniu wzorców i analizowaniu ich, innymi słowy, Daisy dostrzega i wybiera wzorce, których inni nie zauważają.
  • Umiejętności złodziejskie - Daisy posiada również zdolności złodziejskie, dzięki którym jest w stanie wykonać kradzież kieszonkową, nie zostając wykrytą. Zademonstrowała tą zdolność, kiedy niepostrzeżenie ukradła Mike'owi Petersonowi prawo jazdy, a także skradła włoskiemu konduktorowi pęk kluczy.

Po zdradzie Warda, agentka May została nowym O.P. Skye i rozpoczęła z nią trening na agenta polowego. Dziewczyna wyszkolona została przez Melindę, a dodatkowo nauczyła się zachowywać zimną krew i zdrowy rozsądek w trakcie intensywnych sytuacji.

  • Umiejętności strzeleckie - Początkowo Daisy wahała się, co do używania broni palnej podczas misji, jednak niepewność tą ustąpiła, gdy przeszła wnikliwe szkolenie pod okiem Melindy. Potrafi przyjąć odpowiednią pozycję i celnie strzelić do celu, tak jak zrobiła to, gdy strzeliła do Carla Creela z wyrzutni pocisków elektrycznych lub do Donnie'ego Gilla ze snajperki. Dzięki imponującym umiejętnościom w połączeniu z walką na krótki dystans i treningowi taktycznemu, Skye była w stanie pokonać kilku agentów HYDRY jedynie za pomocą pistoletu.
  • Umiejętności bojowe - Daisy została wyszkolona w walce wręcz przez swojego oficera prowadzącego, którym początkowo był Grant Ward, a następnie Melinda May. Dzięki treningowi była w stanie podjąć walkę z Agentką 33, której zdolności bojowe porównywalne były do zdolności samej May. Po dalszym szkoleniu, Daisy nauczyła się rozbrajać i pokonywać doświadczonych agentów w walce. Wykazała się swoimi imponującymi umiejętnościami, które w połączeniu z precyzyjną celnością i taktyczną wiedzą umożliwiły jej pokonanie kilku agentów HYDRY w krótkim okresie czasu. W trakcie rozpoczęcia wojny z Nieludźmi, mogła bez trudu pokonać żołnierza T.A.R.C.Z.Y., a nawet stanąć do walki przeciwko Melindzie i przez pewien czas dorównywać jej. Później, w czasie kulminacyjnego momentu konfliktu, była w stanie pokonać dwóch z pięciu duplikatów Alishy, mimo przewagi liczebnej wroga.
    Rok po zostaniu agentką, Daisy była jedyną członkinią T.A.R.C.Z.Y., zaraz obok Melindy, która była w stanie walczyć z pokojem pełnym agentów HYDRY w pojedynkę. Zdołała przez krótką chwilę dorównać w starciu Żniwiarzowi Kree, a przy pomocy swoich mocy pokonała go. Walczyła również łeb w łeb z Hive'em, który posiadał zdolności bojowe Warda, który w boju dorównywał agentce May i Bobbi Morse. Johnson coraz częściej zaczęła wykorzystywać w walce w zwarciu kombinacje swoich zdolności sztuk walki z kompetencjami opartymi na wibracjach.
  • Szpiegostwo - Daisy jest biegła w oszukiwaniu i zwodzeniu innych. Zdołała oszukać Warda, który wyjawił jej wszystkie informacje na temat jej ojca, po czym został aresztowany przez T.A.R.C.Z.Ę. i przeniesiony do aresztu Christiana Warda. Była również w stanie zinfiltrować przyjęcie na Malcie organizowane przez Iana Quinna, używając do tego swoich znajomości z Falą przypływu.
  • Umiejętności taktyczne - Daisy nauczyła się oceniać poziom zagrożenia sytuacji, w której się znajduje. Gdy wchodzi do pomieszczenia skanuje je w poszukiwaniu możliwych dróg ucieczki, próbuje dowiedzieć się jaki typ uzbrojenia posiadają przeciwnicy, a nawet próbuje oceniać zachowania i umiejętności osób, które znajdują się w jej otoczeniu. Ward skomentował zdobyte przez nią umiejętności, gdy przyprowadził ją do teatru Ponce de León i stwierdził, że był pod wrażeniem tego, czego nauczyła ją May.

Wyposażenie

Bronie

Stroje i rękawice

Inne wyposażenie

Relacje

Rodzina

Sprzymierzeńcy

Wrogowie

Występy

Agenci T.A.R.C.Z.Y.

Sezon 1

Sezon 2

Sezon 3

Sezon 4

Agenci T.A.R.C.Z.Y.: Slingshot

Komiksy

Ciekawostki

  • W komiksach Marvela, Daisy Johnson znana jest jako Quake i jest agentką T.A.R.C.Z.Y. oddaną Nickowi Fury'emu, a także jest liderką drużyny Secret Warriors. Zyskała zdolności manipulacji wibracjami po eksperymentach, które przeprowadzał na niej jej ojciec Calvin Zabo.
    • W komiksach, Daisy była agentką 10 poziomu, który osiągnęła w wieku 17 lat. W filmowym uniwersum Marvela jej odpowiedniczka uzyskała jedynie poziom 1, zanim organizacja porzuciła koncepcję poziomów dostępu, gdy kobieta miała 25 lat.
  • Specyfik GH.325 nie wpłynął negatywnie na Skye, ponieważ kobieta jest Nieczłowiekiem - rasą ludzi zmodyfikowanych przez obcych z gatunku Kree, których krew wykorzystywana była do stworzenia serum.
  • Skye i Jemma ustaliły, że ich hasłem bezpieczeństwa podczas kodowanych rozmów będzie słowo „męska depilacja”.
  • Skye jest fanką serii o Harry'm Potterze, albo posiada co najmniej dobrą wiedzę ogólną na jej temat.
  • Pod koniec odcinka „Jedno z nas”, zdolności Skye spowodowały, że jej przedramiona zaczęły pokrywać się licznymi siniakami, a jej kości łamały się. Skutki te zmusiły ją do noszenia specjalnych rękawiczek stworzonych ze sprężonej mikrofibry, które redukowały intensywność jej wibracji. Rękawice te są nawiązaniem do komiksowych rękawic, które Quake nosi w głównym uniwersum Marvel Comics.
  • Skye wydaje się cierpieć na hipermobilność stawów w palcach u dłoni.
  • Skye przyszła na świat w 1988 roku, który według jej ojca jest chińskim rokiem smoka.[1]
  • Zgodnie z przepowiednią Rainy, pewnego dnia Skye będzie przywódczynią Nieludzi.
  • Daisy Johnson jest pierwszym Nieczłowiekiem, który wprowadzony został do Marvel Cinematic Universe.
  • Aktorka Parisa Fakhri brała udział w castingu do roli Skye.
  • Daisy Johnson występuje w grze wideo „Lego Marvel's Avengers” jako grywalna postać. Dostępna jest po pobraniu i ukończeniu dodatku „The Agents of S.H.I.E.L.D. Level & Character Pack”.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 DJ Doyle (scenariusz) & Garry A. Brown (reżyseria). (14 kwietnia 2015). „Melinda”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 17.
  2. DJ Doyle (scenariusz) & Milan Cheylov (reżyseria). (18 listopada 2014). „Skrywane sprawy”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 2. Odcinek 8.
  3. 3,0 3,1 Jed Whedon, Monica Owusu-Breen (scenariusz) & Ken Fink (reżyseria). (14 stycznia 2014). „Nasiona”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 12.
  4. Jeffrey Bell (scenariusz) & Roxann Dawson (reżyseria). (6 maja 2014). „Zbieranina”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 21.
  5. 5,0 5,1 Monica Owusu-Breen (scenariusz) & Vincent Misiano (reżyseria). (22 kwietnia 2014). „Jedyne światło w ciemności”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 19.
  6. 6,0 6,1 Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Milan Cheylov (reżyseria). (8 października 2013). „Cenny nabytek”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 3.
  7. Brent Fletcher (scenariusz) & Jesse Bochco (reżyseria). (22 października 2013). „Dziewczyna w kwiecistej sukience”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 5.
  8. Joss Whedon, Jed Whedon, Maurissa Tancharoen (scenariusz) & Joss Whedon (reżyseria). (24 września 2013). „Pierwsze zadanie”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 1.
  9. Jed Whedon, Maurissa Tancharoen, Jeffrey Bell (scenariusz) & David Straiton (reżyseria). (1 października 2013). „Obiekt 0-8-4”. Agenci T.A.R.C.Z.Y.. Sezon 1. Odcinek 2.

Linki zewnętrzne

Zobacz też

ve AGENCI T.A.R.C.Z.Y.
Daisy AoS5
Daisy Johnson