FANDOM

Clark Greggamerykański aktor, scenarzysta i reżyser, który wciela się w Phila Coulsona i L.M.D. Phila Coulsona w serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.” i miniserialu internetowym „Agenci T.A.R.C.Z.Y.: Slingshot” oraz siebie samego w odcinku „The Mastermind is Revealed” w serialu internetowym „Agents of S.H.I.E.L.D.: Double Agent”.

Wyreżyserował również odcinek „Gry i zabawy” wchodzący w skład piątego sezonuAgentów T.A.R.C.Z.Y.” oraz odcinek „Missing Pieces” z sezonu szóstego.

Biografia

Clark Gregg urodził się 2 kwietnia 1962 roku w Bostonie w stanie Massachusetts jako dziecko Mary Layne i Roberta Clarka Gregga. W 1986 roku ukończył nowojorski uniwersytet Tisch School of the Arts, gdzie studiował język angielski i aktorstwo.

Gregg był jednym z założycieli, a później dyrektorem artystycznym, Atlantic Theater Company, który powstał w 1983 roku. Clark otrzymywał wiele różnych epizodycznych ról w filmach oraz w serialach telewizyjnych, stopniowo pnąc się po szczeblach swojej kariery aktorskiej. W 2008 roku wcielił się w postać Phila Coulsona w filmie „Iron Man”. Później powtórzył tą rolę w innych filmach franczyzy Marvel Cinematic Universe – w kontynuacji przygód Iron Mana w „Iron Man 2” z 2010 roku, w „Thorze” z 2011 roku, a następnie w kasowym hicie „Avengers”, który wypromował postać graną przez Gregga. Aktor grał również w krótkometrażowych filmach Marvela, takich jak „Ciekawa rzecz spotkała nas przy młocie Thora” i „Konsultant”.

W październiku 2012 roku aktor oświadczył, że ponownie wcieli się w Coulsona w pilotażowym odcinku serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”, który przyniósł mu większą popularność.

W 2017 roku wyreżyserował odcinek serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”, który był jego reżyserskim debiutem.

Role

Agenci T.A.R.C.Z.Y.

Agenci T.A.R.C.Z.Y.: Slingshot

Agents of S.H.I.E.L.D.: Double Agent

Produkcja

Reżyseria

Agenci T.A.R.C.Z.Y.

Ciekawostki

Linki zewnętrzne