FANDOM

Brett Daltonamerykański aktor, który wciela się w Granta Warda, Hive'a i wersję Granta Warda z Platformy w serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.” oraz siebie samego w odcinku „Security Alert” w serialu internetowym „Agents of S.H.I.E.L.D.: Double Agent”.

Biografia

Brett Dalton urodził się 7 stycznia 1983 roku w San Jose w stanie Kalifornia. Uczęszczał do Uniwersytetu Kalifornijskiego, a po ukończeniu studiów zdobył stopień wykształcenia Master of Fine Arts od Uniwersytetu Yale w 2011 roku.

W listopadzie 2012 roku został obsadzony w głównej roli w serialu telewizyjnym Jossa WhedonaAgenci T.A.R.C.Z.Y.” jako agent Grant Ward. Później wcielił się w postać Hive'a, starożytnego Nieczłowieka, który przejął martwe ciało Warda oraz wersję Granta Warda z Platformy.

Role

Agenci T.A.R.C.Z.Y.

Agents of S.H.I.E.L.D.: Double Agent

Nagrody i nominacje

  • W 2014 roku, Brett zdobył nagrodę Teen Choice w kategorii telewizyjny przełomowy męski występ aktorski za występ w serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”.
  • W 2016 roku, Brett był nominowany do nagrody Teen Choice Awards w kategorii ulubiony czarny charakter telewizyjny za występ w serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”.

Linki zewnętrzne