FANDOM

Attilan – stolica królestwa Nieludzi prowadzona przez Królewską Rodzinę Nieludzi. Miasto założone zostało przez Nieludzi, którzy uciekając przed prześladowaniem na Ziemi ulokowali swoją stolicę na Księżycu. Attilan szybko rozrósł się i zwiększyło swoją populację, a społeczeństwo zostało uporządkowane według systemu kastowego.

Kiedy Maximus próbował przejąć władzę w Attilanie, organizując zamach stanu, jego brak kontroli nad sytuacją doprowadził do zniszczenia miasta i jego przeniesienia na Ziemię.

Historia

Stworzenie

Obawiając się prześladowań i ciągłego życia w strachu, niewielka grupa Nieludzi zdecydowała się opuścić Ziemię i skolonizować Księżyc, wierząc, że życie w pokoju z ludźmi jest niemożliwe. Wybudowali oni miasto Attilan, które otoczyli ochronną kopułą, która chroniła ich przed próżnią przestrzeni kosmicznej i jednocześnie maskowała miasto, by ukryć jego mieszkańców przed ludźmi oraz Kree[1].

System kastowy

Ze względu na niewielkie rozmiary miasta oraz rosnącą liczbę nowych Nieludzi, Królewska Rodzina wprowadziła do społeczeństwa ścisły system kastowy, by zapewnić miastu przetrwanie. Gdy nowy członek populacji przechodził przez proces terrigenezy – pod nadzorem Królewskiej Rodziny oraz Rady Genetycznej – zyskiwał moce, które stanowiły o jego roli we wspólnocie. Jeśli potencjalne umiejętności mogły zostać wykorzystane dla dobra Attilanu, osobnik zyskiwał szansę na zajęcie wysokiego stanowiska w społeczeństwie, natomiast jeśli umiejętności okazywały się mało przydatne, osobnik został zmuszany do przymusowej pracy w kopalniach Attilanu i ciężkiej fizycznej pracy, służącej utrzymaniu miasta w równowadze dla przyszłych Nieludzi[1].

Rządy Black Bolta

Wkrótce.

Rewolucja Maximusa

Wkrótce.

Zniszczenie

Wkrótce.

Odbudowa na Ziemi

Uznając się za uchodźców, lud Attilanu zwrócił się do króla Black Bolta i królowej Medusy po wskazówki dotyczące dalszego rozwoju społeczeństwa. Z pomocą ludzi, królewska para zdecydowała się odbudować Attilan na Ziemi[2].

Lokacje

Publiczne lokacje

Prywatne lokacje

Postacie

Znani mieszkańcy

Byli mieszkańcy

Znani goście

Występy

Inhumans

Sezon 1

Ciekawostki

  • W komiksach Marvela, Attilan początkowo był wysoce zaawansowanym miastem znajdującym się na północnej części Oceanu Atlantyckiego, które stało się domem dla Nieludzi. W strachu przed odkryciem przez ludzi, Black Bolt wielokrotnie przenosił miasto w miejsca takie jak Andy, Himalaje, Księżyc, a nawet na planetę Hala, dom rasy Kree. Ostatecznie miasto zostało zniszczone przez Black Bolta i odbudowane w Nowym Jorku w ujściu rzeki Hudson jako Nowy Attilan.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Scott Buck (scenariusz) & Roel Reiné (reżyseria). (29 września 2017). „Nadchodzą Nieludzie”. Inhumans. Sezon 1. Odcinek 1.
  2. Rick Cleveland, Scott Reynolds (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (10 listopada 2017). „I wreszcie Black Bolt”. Inhumans. Sezon 1. Odcinek 8.

Linki zewnętrzne