FANDOM

Sezon 1 – pierwszy sezon serialu „Agentka Carter”. Powstanie pierwszego sezonu zostało potwierdzone 8 maja 2014 roku przez ABC.[1][2]

Premierowy odcinek wyemitowano w Ameryce 6 stycznia 2015 roku na antenie ABC, natomiast w Polsce premiera miała miejsce 19 maja 2015 roku na kanale FOX Polska w przerwie między sezonowej drugiego sezonu serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”.[3]

Streszczenie

Lata przed tym, nim agent Coulson i jego zespół T.A.R.C.Z.Y. przysięgli bronić tych, którzy sami nie potrafią zapewnić sobie ochrony, agentka Peggy Carter ryzykowała życiem stając w obronie najsłabszych, w czasach, w których kobiety nie były uznawane za mądre i twarde jak mężczyźni.

Jest rok 1946, Peggy Carter nie tylko musi pogodzić się ze śmiercią miłości swojego życia - Steve'a Rogersa, powszechnie znanego jako Kapitan Ameryka, którego ciała wciąż nie odnaleziono, ale również z zadaniem, które jej powierzono. Po zakończeniu wojny, Carter pracuje dla Naukowych Rezerw Strategicznych i znacznie bliżej jej do sekretarki niż do żołnierza, którym była. Peggy próbuje uporać się zarówno z samotnością, jak i kolegami z pracy, którzy marginalizują jej pozycję i za wszelką cenę pragną pokazać agentce gdzie jest jej miejsce. W nieciekawej sytuacji znajduje się również Howard Stark, nad którym wisi widmo oskarżenia o zdradę. Miliarder i genialny naukowiec wie, że jedyną osobą, której może zaufać jest Peggy Carter.

Czy agentka porzuci papierkową robotę i pomoże staremu przyjacielowi oczyścić jego imię?

Obsada

Role główne

Role drugoplanowe

Role gościnne

Odcinki

Zdjęcie Tytuł odcinka Numer odcinka Premiera
FlagUSA (ABC)
Premiera
FlagPoland (FOX Polska)
Now is Not the End photo To jeszcze nie koniec
„Now is Not the End”
1. 6 stycznia 2015 19 maja 2015
Gdy Howard Stark zostaje oskarżony o udostępnianie swoich wynalazków każdemu, gotowemu za nią zapłacić, kontaktuje się z Peggy, a jako partnera przydziela jej swojego kamerdynera Edwina Jarvisa.
Bridge and Tunnel photo Most i tunel
„Bridge and Tunnel”
2. 6 stycznia 2015 26 maja 2015
Najbardziej zabójcza broń Howarda Starka dostała się w ręce wroga i tylko agentka Carter jest w stanie ją odzyskać. Czy uda jej się to zrobić zanim jej tajna misja zostanie odkryta przez N.R.S.?
Time and Tide photo Czas i przypływ
„Time and Tide”
3. 13 stycznia 2015 2 czerwca 2015
Agentka Carter zbliża się coraz bardziej do rozwikłania sprawy skradzionej technologii Howarda Starka. Jednak jej tajna misja może dobiec końca, gdy N.R.S. aresztuje Jarvisa i zostaje ujawniona pewna tajemnica.
The Blitzkrieg Button photo Przycisk wojny błyskawicznej
„The Blitzkrieg Button”
4. 27 stycznia 2015 9 czerwca 2015
Peggy może być w większych niż zwykle opałach, gdy nagle, z tajemniczych powodów, powraca zbiegły Howard Stark. Tymczasem szef Dooley podąża za nową wskazówką aż do Europy, co zagraża przyszłości Peggy w N.R.S..
The Iron Ceiling photo Żelazny sufit
„The Iron Ceiling”
5. 3 lutego 2015 16 czerwca 2015
Peggy zostaje w końcu powierzona misja, po czym agentka wzywa w charakterze wsparcia swój zaufany oddział „Wyjące Komando”. Jednak jej przykrywka może być zagrożona, gdy szef N.R.S. Dooley wysyła z nią również agenta Thompsona.
A Sin to Err photo Deszyfrator
„A Sin to Err”
6. 10 lutego 2015 23 czerwca 2015
Peggy odkrywa szokującą prawdę na temat Leviatana, ale nie zdaje sobie sprawy, że jej prawdziwi wrogowie są nawet bliżej niż sobie to wyobrażała. Tymczasem Sousa jest bliski potwierdzenia prawdy na temat Peggy i może narazić ją na szykany ze strony N.R.S..
Snafu photo Wszystko się wali
„Snafu”
7. 17 lutego 2015 30 czerwca 2015
Peggy zostaje zapędzona w kozi róg i o wiele bardziej narażona, w miarę jak Leviatan wykonuje ruch przeciwko niej. Podczas gdy N.R.S. skupia uwagę na Howardzie Starku, mogą zapłacić ostateczną cenę, gdy dowiedzą się, że ich prawdziwy wróg jest bliżej niż im się wydawało.
Valediction photo Pożegnanie
„Valediction”
8. 24 lutego 2015 7 lipca 2015
Peggy staje w obliczu całkowitej furii Leviatana, gdy powraca Howard Stark.

Wideo

Ciekawostki

Przypisy

Zobacz też