FANDOM

Sezon 4 – czwarty sezon serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”, składający się z dwudziestu dwóch odcinków liczących około 45 minut. Sezon oficjalnie potwierdzony został przez stację ABC 3 marca 2016 roku[1].

Premierowy odcinek czwartego sezonu wyemitowany został w Ameryce 20 września 2016 roku na antenie ABC, a w Polsce 8 grudnia 2016 roku na FOX Polska[2].

Amerykański finał czwartego sezonu odbył się 16 maja 2017 roku, natomiast polski 10 czerwca 2017 roku.

Od 15 czerwca 2017 roku sezon trzeci dostępny jest w Stanch Zjednoczonych w serwisie Netflix[3], a w Polsce od 6 października 2017 roku w serwisie Showmax[4].

Opis

Ghost Rider

W następstwie podróży na obcą planetę, dyrektor Phil Coulson i reszta jego drużyny zostali przyparci do muru, by położyć kres HYDRZE. Nie wiedzieli, że walczyli przeciwko najbardziej śmiertelnemu zagrożeniu, jakiemu stawili czoła - niezwykle potężnemu Nieczłowiekowi, Hive'owi, który przeniesiony został z powrotem na Ziemię w ciele ich najgorszego wroga - Granta Warda. Zespół był w stanie pokrzyżować szyki i zabić Hive'a oraz zniszczyć HYDRĘ, ale wszyscy wciąż opłakują śmierć ich przyjaciela i Nieczłowieka, Lincolna Campbella.

W świetle Protokołu Sokovii i po wymazaniu HYDRY, T.A.R.C.Z.A. z powrotem została zalegalizowana i nie musi już działać w ukryciu. Ponieważ świat zakłada, że Coulson jest martwy, organizacja potrzebowała nowego dyrektora, będącego publiczną twarzą ugrupowania. Coulson sprowadzony został z powrotem do roli agenta i przydzielono go wraz z Mack'iem do wyśledzenia i potwierdzenia obecności wzmocnionych ludzi znanych jako Nieludzie. Próbowali namierzyć i schwytać Daisy, posługującą się pseudonimem Quake, która opuściła grupę i zaczęła działać samozwańczo, próbując odpokutować grzechy z przeszłości. Ale gdy świat twierdzi, że Daisy jest niebezpiecznym bandytą, który rabował banki i niszczył mosty, nowy dyrektor nie ma skrupułów, by powstrzymać ją na dobre. Agentka May przydzielona została do wytrenowania specjalistycznej jednostki uderzeniowej, natomiast Fitz i Simmons wykonali wielki krok naprzód w swoim związku. Jednak kiedy Simmons otrzymuje awans na stanowisko specjalnego doradcy dyrektora do spraw nauki i technologii, Fitzowi i reszcie członków ekipy trudniej jest zwierzać się i ufać jej, odkąd jest powiernikiem dyrektora.

Robbie Reyes pojawi się z hukiem w życiu Coulsona i zespołu jako mechanik na złomowisku, który w mgnieniu oka może przekształcić się w przerażającego Ghost Ridera. Czy Robbie okaże się sojusznikiem czy wrogiem dla T.A.R.C.Z.Y. - podobnie jak cały świat? W międzyczasie Fitz odkrywa, że społecznie niezręczny geniusz i jego przyjaciel dr Radcliffe zaczął dopracowywać nowy, tajny wynalazek.

LMD

Niedługo po konfrontacji z Ghost Riderem, najdziwniejszym zjawiskiem z jakim do tej pory dane było im się zmierzyć, agenci T.A.R.C.Z.Y. nagle wplątani zostają w wir niezliczonej ilości nowych zagrożeń: anty-nieludzka grupa Watchdogs zyskuje wpływy polityczne dzięki senator Ellen Nadeer i jednoczy się pod kontrolą tajemniczego przełożonego. W międzyczasie, bez wiedzy agentów, Aida porwała agentkę May i podmieniła ją jej androidem L.M.D. Nikczemne plany Aidy względem May pozostają tajemnicą.

Agenci HYDRY

Po walce z szeregami Watchdogs, agenci T.A.R.C.Z.Y. rozpoczynają nową misję. Bohaterowie zostali podłączeni do wirtualnej rzeczywistości znanej jako „Platforma”, stworzonej przez doktora Radcliffe'a i Fitza. Budzą się w nieznanym im dotąd świecie - świecie, w którym nadrzędną władzę ma HYDRA. Co stanie się z zespołem, gdy będą musieli zmierzyć się z nowym otoczeniem? Jakich przyjaciół i wrogów napotkają? I w końcu, czy uda im się uciec i powrócić do swoich prawdziwych żyć?

Obsada

Role główne

Role drugoplanowe

Role gościnne

Odcinki

Zdjęcie Tytuł odcinka Numer odcinka Premiera
FlagUSA (ABC)
Premiera
FlagPoland (FOX Polska)
The Ghost photo Duch
„The Ghost”
1. 20 września 2016 8 grudnia 2016
Nadchodzi Ghost Rider, a T.A.R.C.Z.A. przechodzi gruntowne zmiany.
Meet the New Boss photo Nowy szef
„Meet the New Boss”
2. 27 września 2016 8 grudnia 2016
Daisy zamierza walczyć z Ghost Riderem, jednak za straszliwą cenę. Bezwzględne działania nowego dyrektora T.A.R.C.Z.Y. szokują członków organizacji.
Uprising photo Powstanie
„Uprising”
3. 11 października 2016 15 grudnia 2016
Coulson, Mack i Fitz próbują zlokalizować i zneutralizować grupę, która liczy na zatrzymanie światowej rejestracji Nieludzi. Simmons i doktor Radcliffe walczą z czasem, by uratować May zanim popadnie ona w chorobę.
Ghost Rider vs Hellfire Pozwól mi ogrzać się przy Twoim ognisku
„Let Me Stand Next to Your Fire”
4. 18 października 2016 15 grudnia 2016
Dążenie do zemsty doprowadza Ghost Ridera do wybuchowej konfrontacji z T.A.R.C.Z.Ą. W czasie rozpaczliwej potrzeby, Coulson i Mack muszą polegać na nieprawdopodobnym sojuszniku, a Daisy spotyka się ze znajomą twarzą, aby powstrzymać Watchdogs.
Lockup photo Areszt
„Lockup”
5. 25 października 2016 22 grudnia 2016
Robbie Reyes próbuje kontrolować Ghost Ridera. T.A.R.C.Z.A. włamuje się do więzienia o wysokim poziomie bezpieczeństwa, w celu odszyfrowania sekretów, które ją nawiedzają.
Blaze gives part of his power to Robbie TGS Dobry Samarytanin
„The Good Samaritan”
6. 1 listopada 2016 29 grudnia 2016
Szokująca geneza przemiany Robbie'ego w Ghost Ridera zostaje wyjawiona, gdy życie Coulsona i ekipy wisi na włosku.
Aida creates a portal DWOD Pakty z naszymi diabłami
„Deals With Our Devils”
7. 29 listopada 2016 5 stycznia 2017
Po utracie połowy zespołu, pozostali członkowie szukają odpowiedzi, w trakcie gdy czas Ghost Ridera zaczyna uciekać.
Ghost Rider confronts Eli TLOID Morze ognia
„The Laws of Inferno Dynamics”
8. 6 grudnia 2016 12 stycznia 2017
T.A.R.C.Z.A. i Ghost Rider sprzymierzają się, gdy na włosku wisi życie całego Los Angeles.
Broken Promises photo Niespełnione obietnice
„Broken Promises”
9. 10 stycznia 2017 29 kwietnia 2017
Coulson jest nieświadomy mrocznej tajemnicy, skrywanej przez May, nawet gdy dwójka zbliża się do siebie. Aida z determinacją poszukuje Darkhold.
The Patriot photo Patriota
„The Patriot”
10. 17 stycznia 2017 29 kwietnia 2017
Coulson i Mack odkrywają szokującą tajemnice Mace'a, która stawia całą T.A.R.C.Z.Ę. w niebezpiecznej pozycji.
Wake Up photo Pobudka
„Wake Up”
11. 24 stycznia 2017 6 maja 2017
May stara się rozgryźć, co na prawdę się z nią stało. Następny ruch Aidy stawia życie wszystkich w niebezpieczeństwie.
Hot Potato Soup photo Niebezpieczna sprawa
„Hot Potato Soup”
12. 31 stycznia 2017 6 maja 2017
Agenci Sam i Billy Koenigowie ścigani są w związku z księgą Darkhold i tylko Phil Coulson i jego drużyna mogą ocalić ich zanim skończy im się czas.
BOOM photo Bum
„BOOM”
13. 7 lutego 2017 13 maja 2017
Daisy, Mace i ekipa z T.A.R.C.Z.Y. muszą znaleźć sposób, by przetransportować wybuchowego Nieczłowieka. W międzyczasie, Coulson i Mack stają twarzą w twarz z osobą, będącą inspiracją dla Radcliffe'a do stworzenia Aidy.
The Man Behind the Shield photo Człowiek za tarczą
„The Man Behind the Shield”
14. 14 lutego 2017 13 maja 2017
Mace walczy o swoje życie, podczas gdy Coulson i ekipa, starając się go uratować, bierze udział w śmiertelnej zabawie w kotka i myszkę.
Self Control photo Samokontrola
„Self Control”
15. 21 lutego 2017 20 maja 2017
Gdy co raz to większa ilość L.M.D. infiltruje T.A.R.C.Z.Ę., podejrzenia pośród drużyny Coulsona zamieniają się w paranoję.
What If... photo Co jeśli...
„What If...”
16. 4 kwietnia 2017 20 maja 2017
Daisy i Simmons są jedyną nadzieją na uratowanie wszystkich w świecie kontrolowanym przez HYDRĘ.
Identity and Change photo Tożsamość i zmiana
„Identity and Change”
17. 11 kwietnia 2017 27 maja 2017
W takcie gdy Daisy i Simmons borykają się z odnalezieniem drogi ucieczki do prawdziwego świata, tożsamość przywódcy ruchu oporu Nieludzi wychodzi na jaw.
Alistair and Fitz NR Bez żalu
„No Regrets”
18. 18 kwietnia 2017 27 maja 2017
Prawda stojąca za nagłą zmianą Fitza może sprowadzić T.A.R.C.Z.Ę. na kolana.
AtMM-AoS-MadameHydra-trap Wszyscy ludzie Madame
„All the Madame's Men”
19. 25 kwietnia 2017 3 czerwca 2017
Daisy musi współpracować z nieprawdopodobnym partnerem. W międzyczasie, Aida przygotowuje się do wprowadzenia swojego ostatecznego planu w życie.
Farewell, Cruel World photo Żegnaj okrutny świecie!
„Farewell, Cruel World!”
20. 2 maja 2017 3 czerwca 2017
Daisy i Simmons ścigają się z czasem, aby wydostać drużynę z Platformy, ale nie wszyscy są gotowi, by ją opuścić.
The Return photo Powrót
„The Return”
21. 9 maja 2017 10 czerwca 2017
Zwycięstwo Coulsona i jego ekipy w Platformie jest krótkotrwałe, jako że bardziej śmiercionośny wróg czyha na nich w prawdziwym świecie.
Radcliffe World's End Koniec świata
„World's End”
22. 16 maja 2017 10 czerwca 2017
Z zaskakującą pomocą ze strony Ghost Ridera, Coulson i zespół próbują powstrzymać Aidę przed zniszczeniem świata.

Wydanie domowe

S.H.I.E.L.D. Profile Osobny artykuł: Agents of S.H.I.E.L.D.: The Complete Fourth Season

Wydanie domowe kompletnego sezonu czwartego serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.” na DVD i Blu-ray trafiło do sprzedaży w roku 2017.

Płyty zawierały dwadzieścia dwa odcinki liczące około 45 minut, a także specjalne dodatki:

  • usunięte sceny,
  • gagi i wpadki na planie.

Wideo

Ciekawostki

  • W przeciwieństwie do poprzednich sezonów serialu, czwarty sezon zyskał podtytuł „Ghost Rider” w pierwszej połowie, „LMD” w drugiej, a „Agenci HYDRY” w trzeciej.

Odbiór

  • W serwisie Rotten Tomatoes krytycy przyznali czwartemu sezonowi serialu wynik 93% ze średnią ocen 6,5/10[5].

Przypisy

Zobacz też