FANDOM

Sezon 2 – drugi sezon serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”, składający się z dwudziestu dwóch odcinków liczących około 45 minut. Sezon zamówiony został przez stację ABC 8 maja 2014 roku[1].

Premierowy odcinek drugiego sezonu wyemitowano w Ameryce 23 września 2014 roku na kanale ABC, zaś w Polsce premiera sezonu miała miejsce 14 października 2014 roku za pośrednictwem kanału FOX Polska[2].

Amerykański finał drugiego sezonu odbył się 15 maja 2015 roku, natomiast polski 16 czerwca 2015 roku.

Od 11 lipca 2015 roku sezon drugi dostępny jest w Stanch Zjednoczonych w serwisie Netflix[3], a w Polsce od 6 października 2017 roku w serwisie Showmax[4].

Opis

Po pomocy w pokrzyżowaniu planów HYDRY, agent Phil Coulson zostaje mianowany na stanowisko dyrektora T.A.R.C.Z.Y. i powierzone mu zostaje zadanie odbudowania agencji. Agentka Melinda May, doświadczona pilotka, mistrzyni sztuk walki i długoletnia przyjaciółka nadal będzie pilnować Coulsona, w obliczu tajemniczych rytów, które ten wyżłabia na ścianach. Grant Ward, świetnie wyszkolony do walki i działań szpiegowskich, okazał się szpiegiem HYDRY, który zdradził T.A.R.C.Z.Ę. i teraz przebywa w zamknięciu z dala od świata i dawnych kolegów z zespołu. Jednak to nie ostatni raz, gdy go widzimy...

Pozostawieni przez Warda na śmierć w głębinach oceanu, agent Leo Fitz - błyskotliwy inżynier oraz agentka Jemma Simmons - genialna biochemiczka, znaleźli sposób ucieczki z podwodnego grobowca, jednak nie wszystko poszło gładko. Fitz zapadł w śpiączkę i może już nigdy nie odzyska w pełni swoich sił umysłowych, co okazało się druzgocącym ciosem dla Simmons. Natomiast komputerowa hakerka Skye, obecnie już pełnoprawna agentka T.A.R.C.Z.Y., odkryła swoje korzenie jako 0-8-4 - obiekt nieznanego pochodzenia - oraz fakt, iż jej rodzice uchodzili za „potwory”. Czy w osobowości Skye kryje się uśpiona ciemna strona?

Do zespołu Coulsona dołącza Lance Hunter, dziarski najemnik i snajper o bystrym umyśle. Ponieważ nie wspinał się po drabinie agencyjnej kariery czy pomagając im, może się kierować ukrytymi pobudkami? Komu zatem może zaufać Coulson, starając się odbudować T.A.R.C.Z.Ę.?

Obsada

Role główne

Role drugoplanowe

Role gościnne

Odcinki

Zdjęcie Tytuł odcinka Numer odcinka Premiera
FlagUSA (ABC)
Premiera
FlagPoland (FOX Polska)
Shadows photo Cienie
„Shadows”
1. 23 września 2014 14 października 2014
Coulson i jego zespół są teraz poszukiwanymi uciekinierami, którzy dysponują ograniczonymi środkami – ale nie powstrzymuje ich to od zapewniania bezpieczeństwa światu. Jednakże z nowymi członkami, których ledwie znają, czy będzie można znów zaufać T.A.R.C.Z.Y.?
Heavy is the Head photo Nadmiar obowiązków
„Heavy is the Head”
2. 30 września 2014 21 października 2014
Coulson stawia swój zespół wprost na linii ognia w nadziei na uratowanie ich wszystkich. Ale mając na głowie atakujących generała Talbota, HYDRĘ i Creela, czy będą w stanie przetrwać?
Making Friends and Influencing People photo Nawiązywanie przyjaźni i wpływanie na ludzi
„Making Friends and Influencing People”
3. 7 października 2014 28 października 2014
Coulson i jego zespół ścigają się z HYDRĄ, by dotrzeć do Donnie'ego Gilla – niebezpiecznego osobnika obdarzonego umiejętnością zamrażania przedmiotów – podczas gdy Simmons znajduje się między młotem a kowadłem.
Face My Enemy photo Twarzą w twarz z wrogiem
„Face My Enemy”
4. 14 października 2014 4 listopada 2014
Podczas misji, której celem jest dokładniejsze poznanie sekretów tajemniczego pisma, Coulson zostaje zaatakowany przez jedyną osobę, której może ufać – agentkę Melindę May.
A Hen in the Wolf House photo Wrogie terytorium
„A Hen in the Wolf House”
5. 21 października 2014 11 listopada 2014
Zespół Coulsona musi zmierzyć się z piękną zabójczynią Bobbi Morse, która stoi na czele ochrony HYDRY. Tymczasem ojciec Skye zmusza Rainę, by zaaranżowała jego spotkanie z córką.
A Fractured House photo Podzielony dom
„A Fractured House”
6. 28 października 2014 18 listopada 2014
Świat zwraca się przeciwko T.A.R.C.Z.Y., gdy podszywająca się pod nią HYDRA atakuje Organizację Narodów Zjednoczonych, a niespodziewany wróg przewodzi szarży, by doprowadzić do jej upadku.
The Writing on the Wall photo Pismo na ścianie
„The Writing on the Wall”
7. 11 listopada 2014 9 grudnia 2014
Zespół odkrywa ofiary morderstw, a przy nich znaki obcych – takie same jak rytuje Coulson. Wszystkie sekrety i kłamstwa Coulsona wychodzą na jaw.
The Things We Bury photo Skrywane sprawy
„The Things We Bury”
8. 18 listopada 2014 16 grudnia 2014
Zespół próbuje dotrzeć do starożytnej tajemnicy. Przeszkadza mu w tym złowroga HYDRA. Ward porywa swojego brata, by brutalnie rozliczyć się z ich przeszłością.
Ye Who Enter Here photo Dla tego, który tu wchodzi
„Ye Who Enter Here”
9. 2 grudnia 2014 23 grudnia 2014
T.A.R.C.Z.A. znajduje starożytne miasto przed HYDRĄ, ale odkrycie tajemnic może wymagać od jednego z członków zespołu Coulsona skrajnego poświęcenia. Tymczasem May i Skye ścigają się z czasem, aby dotrzeć do Rainy zanim przejmie ją Whitehall.
What They Become photo Co się z nimi stanie
„What They Become”
10. 9 grudnia 2014 30 grudnia 2014
Coulson i siły Whitehalla spotykają się w ramach wybuchowej konfrontacji, która dramatycznie zmienia losy wszystkich. Tymczasem Skye odkrywa szokujące tajemnice na temat swojej przeszłości.
Aftershocks photo Wstrząsy wtórne
„Aftershocks”
11. 3 marca 2015 31 marca 2015
Zespół Coulsona musi poradzić sobie z konsekwencjami wojny z HYDRĄ, w miarę jak szokujące rewelacje zagrażają rozpadem grupy, a HYDRA wykonuje niebezpieczny ruch, który może mieć związek ze zdrajcą w szeregach T.A.R.C.Z.Y.
Who You Really Are photo Kim naprawdę jesteś
„Who You Really Are”
12. 10 marca 2015 7 kwietnia 2015
Coulson i jego zespół spieszą z pomocą zdezorientowanej Lady Sif, która utraciła pamięć w wyniku walki z tajemniczym wojownikiem. Tymczasem Bobbi i Mack nadal ukrywają swoje rzeczywiste działania przed najbliższym otoczeniem.
One of Us photo Jedno z nas
„One of Us”
13. 17 marca 2015 14 kwietnia 2015
Cal szuka zemsty na Coulsonie i zbiera zespół Super Złoczyńców, by zniszczyć T.A.R.C.Z.Ę. Tymczasem May zwraca się do słynnego dr Andrew Garnera, swojego charyzmatycznego, byłego męża, w związku z kryzysem, który zagraża rozpadem zespołu.
Love in the Time of HYDRA photo Miłość w czasach HYDRY
„Love in the Time of HYDRA”
14. 24 marca 2015 21 kwietnia 2015
Coulson i jego współpracownicy stają przed trudnym zadaniem - muszą zdecydować, co zrobić z jednym z członków zespołu. Bobbi i Mack ujawniają sojusz Hunterowi. Ward i Agentka 33 realizują prywatną misję.
One Door Closes photo Zamknięte drzwi
„One Doors Closes”
15. 31 marca 2015 28 kwietnia 2015
Wojna staje u progu drzwi Coulsona w sposób, jakiego się nigdy nie spodziewał, podczas gdy na światło dzienne wychodzą szokujące rewelacje. Skye zmaga się z kontrolowaniem swoich nowo nabytych umiejętności, ale wkrótce podejmie decyzję, która nieodwracalnie zmieni jej życie.
Afterlife photo Życie po życiu
„Afterlife”
16. 7 kwietnia 2015 5 maja 2015
W miarę jak Robert Gonzales wykonuje swój ruch, Coulson musi zrobić wszystko, co w jego mocy, by chronić przyszłość T.A.R.C.Z.Y. Tymczasem Skye poznaje enigmatycznego Nieczłowieka o imieniu Lincoln.
Melinda (episode) photo Melinda
„Melinda”
17. 14 kwietnia 2015 12 maja 2015
Ujawniona zostaje historia transformacji Melindy May w „Kawalerię”, w miarę jak staje ona na rozdrożu w wyniku wojny pomiędzy Coulsonem i Gonzalesem. Skye dowiaduje się od Lincolna więcej na temat swojego prawdziwego dziedzictwa.
The Frenemy of My Enemy photo Wrogi przyjaciel mojego wroga
„The Frenemy of My Enemy”
18. 21 kwietnia 2015 19 maja 2015
Powstaje nowy sojusz po tym, jak Coulson i Hunter zwracają się do ostatniej osoby, której można by się spodziewać – Granta Warda! W miarę jak nadal trwa wojna pomiędzy frakcjami T.A.R.C.Z.Y., w konflikt angażują się Skye i Lincoln.
The Dirty Half Dozen photo Parszywa szóstka
„The Dirty Half Dozen”
19. 28 kwietnia 2015 26 maja 2015
Gonzales i Coulson muszą znaleźć sposób na odłożenie na bok swoich różnic oraz podjąć wspólne działania przeciwko HYDRZE, nawet jeśli oznacza to sprzymierzenie się z kimś, komu nie ufają.
Scars photo Blizny
„Scars”
20. 5 maja 2015 2 czerwca 2015
Skye jest rozdarta pomiędzy lojalnością w stosunku do T.A.R.C.Z.Y. a jej powiązaniem z Nieludźmi, w miarę jak między dwiema grupami narasta napięcie. Coulson ujawnia tajemnicę, którą ukrywał nawet przed swoimi najbliższymi.
S.O.S. Part One photo S.O.S.: część 1
„S.O.S. Part One”
21. 12 maja 2015 9 czerwca 2015
T.A.R.C.Z.A. kładzie wszystko na szali, aby przetrwać wojnę, która zaciera granicę pomiędzy przyjaciółmi i wrogami. Coulson i jego zespół zostaną zmuszeni do szokujących poświęceń, które zmienią na zawsze zarówno ich relacje, jak i ich świat.
S.O.S. Part Two photo S.O.S.: część 2
„S.O.S. Part Two”
22. 12 maja 2015 16 czerwca 2015

Wydanie domowe

S.H.I.E.L.D. Profile Osobny artykuł: Agents of S.H.I.E.L.D.: The Complete Second Season

Wydanie domowe kompletnego sezonu drugiego serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.” na DVD i Blu-ray trafiło do sprzedaży 18 września 2015 roku[5].

Płyty zawierały dwadzieścia dwa odcinki liczące około 45 minut, a także specjalne dodatki:

  • usunięte sceny,
  • gagi i wpadki na planie.

Wideo

Ciekawostki

Odbiór

  • W serwisie Rotten Tomatoes krytycy przyznali drugiemu sezonowi serialu wynik 94% ze średnią ocen 7,2/10[6].

Przypisy

Zobacz też